Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
De Bliksems
Opdrachtgever:
Liander
Bureau:
LBi Lost Boys / Publicis Consultants - Van Sluis
Datum eerste publicatie:
01/01/2009
url:
http://awards.lostboys.nl/spin/debliksems.html
Categorie:
Crossmedia

Credits

Concept:
Hannes van Raaij en Loes Camp
Art Direction / Design:
Casper Boekhout
Copy / Redactie:
Sascha Spijker, Sander de Regt en Patrick Nijmen
Interaction Design:
Martijn de Visser
Technische realisatie:
Patrick Nijmen, Wouter Hisschemoller en Goran Visser
Account:
Stijn Hazen, Lizette Touber en Bert-Jan Strating
Verantwoordelijk bij klant:
Edwin Koning en Ivo Bennenk


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Crossmedia

Projectbeschrijving
Hoe breng je kinderen van 7 tot 12 jaar iets bij over veiligheid en de werking van het energienet? Natuurlijk niet door duffe teksten en saaie lessen. Nee, door ze mee te nemen naar een wereld vol avonturen waar je spelenderwijs alles leert over energie en veiligheid. Bonny en Blitz Bliksem en het rotzakje Donder nemen alle Kabelbinken en Stroomstoten mee in de avonturen van De Bliksems.
 
Bonny en Blitz Bliksems stuiten in hun avonturen op problemen en spannende situaties met gas en elektriciteit. Uiteraard lossen zij alles op en brengen je zo van alles bij over de werking van energie en het netwerk.
 
Door de kinderen op een inspirerende en speelse manier kennis te laten maken wordt de bewustwording van de veiligheid vergroot. Je kunt de avonturen op verschillende manieren beleven; kijken naar een 3d animatie serie; de avonturen online meespelen of je nodigt De Bliksems uit in de klas om de avonturen in het echte leven te ervaren. Je komt ze tegen op Hyves, in Habbo Hotel en zelfs bij de McDonalds.
 
Door de kinderen de avonturen mee naar huis te laten nemen, maken ook de ouders kennis met het veiligheidsaspecten en de rol die Liander daarin inneemt.
Voor/over product of dienst
Liander is als netbeheerder verantwoordelijk voor de veiligheid en de betrouwbaarheid van het gas- en elektriciteitsnet. Liander voelt zich letterlijk verbonden met en staat midden in de samenleving. Vanuit deze rol hecht zij een groot belang aan veiligheid en 100% betrouwbaarheid van het energienet. Om dit te onderstrepen heeft Liander ervoor gekozen om jonge kinderen (7-12 jaar) en hun ouders mee te nemen in de veiligheidsaspecten en de werking van gas- en elektriciteitsnet en de rol die Liander als netbeheerder hierin inneemt.
Doelgroep(en)
Primaire doelgroep: kinderen van 7-12 jaar
Secundaire doelgroep: de ouders van de primaire doelgroep