Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Hamsterwereld
Opdrachtgever:
Albert Heijn
Bureau:
IJsfontein
Datum eerste publicatie:
11/06/2007
url:
http://www.hamsterwereld.nl
Categorie:
Website

Credits

Concept:
Astrid Poot (Artdirection, design), Barbara Mulderink (illustrator), Don Blaauw (illustrator), Chantal van Wijnbergen (Themamanager Albert Heijn), Vanessa Noordervliet (Projectmanager). Overall concept Hamsterweken: TBWA\NEBOKO
Art Direction / Design:
Astrid Poot (Artdirection, design), Judith van de Graaf (design), Barbara Mulderink (illustratie), Don Blaauw (illustratie)
Copy / Redactie:
Willemijn ter Weele
Interaction Design:
Paul de Jong
Technische realisatie:
Paul de Jong, Martijn Swart


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Website

Projectbeschrijving
In het kader van de Hamsterweken heeft IJsfontein de gamewebsite Hamsterwereld.nl voor Albert Heijn ontwikkeld. De educatieve website richt zich op kinderen van 4 tot 10 jaar en leert hen over de herkomst van producten. Wat is een mango? Waar groeit ananas? Uit welk land komt spaghetti? Veel kinderen hebben geen flauw idee. De website www.hamsterwereld.nl haakt in op de afnemende kennis van kinderen over de oorsprong van voeding. De hamsters Tess, Eddie en Gijs spelen de hoofdrol op de speciale kindersite. De drie hamsters gaan elke hamsterweekperiode op reis. Met als missie te ontdekken waar producten vandaan komen en hoe ze gemaakt worden. Kinderen volgen hun avonturen via games, reisverslagen, knutsels en e-cards. Daarnaast kunnen kinderen meedoen aan wedstrijden en geweldige prijzen winnen.
Voor/over product of dienst
De hamsterwereld.nl is gemaakt in het kader van de Hamsterweken van Albert Heijn.
Doelgroep(en)
Kinderen tussen de 4 en 10 jaar.