Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Grolsch Music
Opdrachtgever:
Koninklijke Grolsch
Bureau:
digilogue
Datum eerste publicatie:
15/05/2007
url:
http://www.grolsch.nl
Categorie:
Media-Inzet

Credits

Concept:
Tjibbe Renkema, Bart ten Tije, Kyra Roest, Martine Baarschers, Marco Tijsen
Art Direction / Design:
Marco Tijsen, Johnny Muskitta, Percy Wagner, Fleur de Kroon
Copy / Redactie:
Joko Jongmans


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Media-Inzet

Projectbeschrijving
Middels inzet van innovatieve, voor Grolsch ‘merkvreemde’ mediaoplossingen, is het digilogue gelukt voor Grolsch om opnieuw aansluiting te vinden met jong volwassenen, de groep bierdrinkers die in de toekomst het volume moet leveren.

Door het creëren van een vergaande partnership met MSN maakt digilogue de in 2007 gevoerde marketingstrategie van Grolsch, waarbinnen muziek een belangrijke rol speelt, relevant voor de doelgroep. Grolsch is als sponsor betrokken bij de meeste grote muziekevenementen in Nederland en heeft ondersteunend aan de sponsorship de beschikbaarheid over gratis videostreams van muziekevenementen en concerten waar het biermerk als partner bij betrokken is (o.a. Lowlands, Sensation White & Black, Mysteryland, de Zwarte Cross, Westerpark Concerten, Arrow Rock etc.).

De invulling van de samenwerking met MSN bestond uit een tab in Windows Live Messenger, redactionele samenwerking, prijsvragen, een quest en een microsite op MSN Entertainment, gevoed vanuit de beschikbare content van Grolsch. Het effect van de langdurige samenwerking op de merkvoorkeur voor Grolsch is een enorme stijging van 17% die wordt.
Voor/over product of dienst
Grolsch Premium Pilsner

Grolsch Premium Pilsner is een natuurlijk gerijpt bier. De hoge kwaliteit wordt bepaald door grondstoffen die met uiterste zorg zijn geselecteerd en door de klassieke brouwmethode van lage gisting. Grolsch Premium Pilsner bevat 5% alcohol en de aanbevolen drinktemperatuur is 6-8 graden Celsius.

Grolsch Premium Pilsner is verkrijgbaar in:
Fles 33 cl.
Beugelfles 45 cl.
Monofles 25 cl.
Blik 33 cl. en 50 cl.
Blik 5 liter
Fust 6 liter, 15 liter, 30 liter en 50 liter
Doelgroep(en)
Jongvolwassen mannen in de leeftijd van 18-25 jaar