Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
EA Command & Conquerer campagne
Opdrachtgever:
Electronic Arts
Bureau:
NRG3
Datum eerste publicatie:
20/01/2007
url:
http://www.nrg3.nl/spinawards2007/ea_CenC/campagne/
Categorie:
Online Campagne

Credits

Concept:
Frank Schippers
Art Direction / Design:
Frank Schippers, Bouke van Veen
Copy / Redactie:
Frank Schippers, Bouke van Veen
Interaction Design:
Frank Schippers, Bouke van Veen
Technische realisatie:
Frank Schippers, Bouke van Veen


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Online Campagne

Projectbeschrijving
Het laatste deel van de Command & Conquer game dateert uit 2000. Er werd dus al enige tijd uitgekeken naar de nieuwe versie van deze gamereeks: Tiberium Wars. Online promoten van de nieuwe Command & Conquer game gericht op hardcore gamers en casual gamers waarbij het gevoel van de game zoveel mogelijk werd overgebracht door het monteren van een korte trailer en gebruik te maken van de keyvisual van de game (Kane). Deze keyvisual is ook terug te vinden op het pack waarmee een optimale herkenning werd bereikt.



Het mailshot dat meer gericht was op de hardcore gamers bestond uit een beeldmontage die voor de doelgroep een tweeledige herkenning had: het packshot van de game gecombineerd met het hoofd van Jan Meijroos (bekendste gamejournalist van Nederland werkend voor oa. GameKings, Power Unlimited en Veronica Magazine).
Voor/over product of dienst
Command & Conquer Tiberium Wars van gamepublisher Electronic Arts
Doelgroep(en)
casual gamers

hardcore gamers

Command & Conquer liefhebbers

Xbox live games