Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
bomvol
Opdrachtgever:
bol.com
Bureau:
ReadersHouseHearst & Born05
Datum eerste publicatie:
05/04/2007
url:
http://www.bomvol.com
Categorie:
Design
Innovation
Content

Credits

Concept:
Patrick Flerackers
Art Direction / Design:
Mickel van Kouwen, Ronald Vermeijs, Norman Thomas, Revien Kanhai
Copy / Redactie:
Oscar Steens, Norman Thomas, Revien Kanhai, Kees Beudeker
Interaction Design:
Mickel van Kouwen, Ronald Vermeijs, Norman Thomas, Revien Kanhai
Technische realisatie:
Mickel van Kouwen, Ronald Vermeijs


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Design

Projectbeschrijving
Introduceren van een nieuw digitaal concept: het online magazine Bomvol. Doel is om een inspirerend digitaal magazine te introduceren, voor klanten en prospects van bol.com wat in lijn is met de overige e-mailmarketingactiviteiten van bol.com. De introductie van Bomvol heeft tot gevolg dat bol.com een neerwaartste open en click trend van haar nieuwsbrieven heeft weten om te buigen, alsook de verkoop heeft weten te stimuleren. Tenslotte blijkt dat meer dan ooit klanten zich inschrijven voor de nieuwsbrief. Uit klantreacties blijkt dat Bomvol wel degelijk een grote toegevoegde waarde biedt aan de klanten en deze Bomvol dan ook graag ontvangen. Ook heeft het een positief effect op de leveranciers van bol.com. Qua media-exploitatie is het een verrijking.
Voor/over product of dienst
Bomvol is een combinatie van e-mailmarketing en magazine. Een digitaal magazine dat ingenieus is en uitgebreid. BOMVOL is verrassend en inspirerend. Het digitale magazine is een belevenis voor de bezoeker, een innovatieve, zintuiglijke ervaring in beeld, tekst, geluid en interactie.


Case omschrijving: Innovation

Projectbeschrijving
Introduceren van een nieuw digitaal concept: het online magazine Bomvol. Doel is om een inspirerend digitaal magazine te introduceren, voor klanten en prospects van bol.com wat in lijn is met de overige e-mailmarketingactiviteiten van bol.com. De introductie van Bomvol heeft tot gevolg dat bol.com een neerwaartste open en click trend van haar nieuwsbrieven heeft weten om te buigen, alsook de verkoop heeft weten te stimuleren. Tenslotte blijkt dat meer dan ooit klanten zich inschrijven voor de nieuwsbrief. Uit klantreacties blijkt dat Bomvol wel degelijk een grote toegevoegde waarde biedt aan de klanten en deze Bomvol dan ook graag ontvangen. Ook heeft het een positief effect op de leveranciers van bol.com. Qua media-exploitatie is het een verrijking.
Voor/over product of dienst
Bomvol is een combinatie van e-mailmarketing en magazine. Een digitaal magazine dat ingenieus is en uitgebreid. BOMVOL is verrassend en inspirerend. Het digitale magazine is een belevenis voor de bezoeker, een innovatieve, zintuiglijke ervaring in beeld, tekst, geluid en interactie.


Case omschrijving: Content

Projectbeschrijving
Introduceren van een nieuw digitaal concept: het online magazine Bomvol. Doel is om een inspirerend digitaal magazine te introduceren, voor klanten en prospects van bol.com wat in lijn is met de overige e-mailmarketingactiviteiten van bol.com. De introductie van Bomvol heeft tot gevolg dat bol.com een neerwaartste open en click trend van haar nieuwsbrieven heeft weten om te buigen, alsook de verkoop heeft weten te stimuleren. Tenslotte blijkt dat meer dan ooit klanten zich inschrijven voor de nieuwsbrief. Uit klantreacties blijkt dat Bomvol wel degelijk een grote toegevoegde waarde biedt aan de klanten en deze Bomvol dan ook graag ontvangen. Ook heeft het een positief effect op de leveranciers van bol.com. Qua media-exploitatie is het een verrijking.
Voor/over product of dienst
Bomvol is een combinatie van e-mailmarketing en magazine. Een digitaal magazine dat ingenieus is en uitgebreid. BOMVOL is verrassend en inspirerend. Het digitale magazine is een belevenis voor de bezoeker, een innovatieve, zintuiglijke ervaring in beeld, tekst, geluid en interactie.