Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Monkey Murder Mystery
Opdrachtgever:
Hi & LG
Bureau:
ON.
Datum eerste publicatie:
15/08/2007
url:
http://archive.thisison.com/monkeymurder/spinawards/
Categorie:
Mobile
Game
Crossmedia

Credits

Concept:
Taco Zuidema, Maarten van Huijstee
Art Direction / Design:
Olivier Teepe, Taco Zuidema, Marvin Koppejan, Jort de Vries, Kees Klein Hemmink
Interaction Design:
Richard Sprengers, Christian Beeke
Technische realisatie:
Richard Sprengers, Christian Beeke


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Mobile

Voor/over product of dienst
ON ontwikkelde een interactieve real-life game op basis van de vroegere Gotcha-games. Spelers kregen bij aanvang van de game een andere speler toegewezen als target. Dit target moesten ze zien te vinden en uitschakelen, door hem/haar vast te leggen op foto met de mobiele telefoon. Deze foto diende vervolgens via MMS naar de game-master verstuurd te worden. Na het maken van de kill kregen ze via hun mobiel het nieuwe target. Informatie over de whereabouts van het target konden ze verdienen met tussentijdse mediaopdrachten.

In 4 steden vochten de gamers wekenlang hun strijd uit met uitdager MonkeyMurder, de game-master. Tijdens de game werd gebruik gemaakt van internet, mobiele telefonie en printmedia. De spelers schreven zich online in, ontvingen en verstuurden opdrachten via mobiel en kregen aanwijzingen via printmedia en internet. Op straat werden kills gemaakt.
Doelgroep(en)
De game richt zich primair op jongeren van 18 tot 25 jaar, studenten en afgestudeerden die net aan het werk zijn.


Case omschrijving: Game

Voor/over product of dienst
ON ontwikkelde een interactieve real-life game op basis van de vroegere Gotcha-games. Spelers kregen bij aanvang van de game een andere speler toegewezen als target. Dit target moesten ze zien te vinden en uitschakelen, door hem/haar vast te leggen op foto met de mobiele telefoon. Deze foto diende vervolgens via MMS naar de game-master verstuurd te worden. Na het maken van de kill kregen ze via hun mobiel het nieuwe target. Informatie over de whereabouts van het target konden ze verdienen met tussentijdse mediaopdrachten.

In 4 steden vochten de gamers wekenlang hun strijd uit met uitdager MonkeyMurder, de game-master. Tijdens de game werd gebruik gemaakt van internet, mobiele telefonie en printmedia. De spelers schreven zich online in, ontvingen en verstuurden opdrachten via mobiel en kregen aanwijzingen via printmedia en internet. Op straat werden kills gemaakt.
Doelgroep(en)
De game richt zich primair op jongeren van 18 tot 25 jaar, studenten en afgestudeerden die net aan het werk zijn.


Case omschrijving: Crossmedia

Voor/over product of dienst
ON ontwikkelde een interactieve real-life game op basis van de vroegere Gotcha-games. Spelers kregen bij aanvang van de game een andere speler toegewezen als target. Dit target moesten ze zien te vinden en uitschakelen, door hem/haar vast te leggen op foto met de mobiele telefoon. Deze foto diende vervolgens via MMS naar de game-master verstuurd te worden. Na het maken van de kill kregen ze via hun mobiel het nieuwe target. Informatie over de whereabouts van het target konden ze verdienen met tussentijdse mediaopdrachten.

In 4 steden vochten de gamers wekenlang hun strijd uit met uitdager MonkeyMurder, de game-master. Tijdens de game werd gebruik gemaakt van internet, mobiele telefonie en printmedia. De spelers schreven zich online in, ontvingen en verstuurden opdrachten via mobiel en kregen aanwijzingen via printmedia en internet. Op straat werden kills gemaakt.
Doelgroep(en)
De game richt zich primair op jongeren van 18 tot 25 jaar, studenten en afgestudeerden die net aan het werk zijn.