Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Junior Songfestival 2007
Opdrachtgever:
AVRO
Bureau:
AVRO Internet/Innovatie
Datum eerste publicatie:
01/04/2007
url:
http://juniorsongfestival.avro.nl
Categorie:
Interactieve TV & Online Video
Website

Credits

Concept:
Monique Foppen, Willemijn Suers, Jolanda Dekker, Irmgard Kuster en Leon Cozijnsen
Art Direction / Design:
Jolanda Dekker, Freek te Water, Irmgard Kuster, Leon Cozijnsen, Jose van der Mark
Copy / Redactie:
Amanda Siegers, Joost Dijkhuis, Julian Willemsen, Liesbeth Marcelis, Monique Foppen, Sylvie Giordano, Tanja Penders, Willemijn Suers, Yoka Groen, Alice Hoogland, Nicole Dirksen
Interaction Design:
Bram Koekkoek, Leon Cozijnsen, Jolanda Dekker
Technische realisatie:
Peter Mook, Mike van der Eerden


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Interactieve TV & Online Video

Projectbeschrijving
De website van het Juniorsongfestival is een platform waar je online de audities kan volgen en op je favorite kandidaat kan stemmen zodat die een wildcard bemachtigd voor een plek in de halve finale. De kijker heeft dus direct invloed op het televisieprogramma!



Gedurende de aanloop naar de halve finale en finale kan je reportages zien van wat er achter de schermen gebeurt. Tevens biedt het je de mogelijkheid om te discussieren over alles wat te maken heeft met het evenement en programma.



Als bezoeker kan je meeleven met het wel en wee van de kandidaten omdat ze hun ervaringen met je delen via hun weblog aangevuld met beeldmateriaal van hun workshops, repetities en uiteindelijke videoclips.



Je ontmoet veel leuke mensen en door microblogs (samenwerking met Numpa) kan je interactief met ze chatten. Je kunt je moeder (of iemand anders) een e-card sturen en heel veel videos bekijken en delen met je vriendje (of iemand anders). En als je denk dat je zelf over voldoende talent beschikt of het gewoon leuk vindt, dan kan je meezingen in de "online karaoke bar".



Kortom: een veelbezochte op zichzelf staande interactieve en creatieve community voor iedere jongere die van muziek houdt!
Voor/over product of dienst
zie projectbeschrijving
Doelgroep(en)
Kinderen van 8 t/m 15 met als kerngroep 9 t/m 12.


Case omschrijving: Website

Projectbeschrijving
De website van het Juniorsongfestival is een platform waar je online de audities kan volgen en op je favorite kandidaat kan stemmen zodat die een wildcard bemachtigd voor een plek in de halve finale. De kijker heeft dus direct invloed op het televisieprogramma!



Gedurende de aanloop naar de halve finale en finale kan je reportages zien van wat er achter de schermen gebeurt. Tevens biedt het je de mogelijkheid om te discussieren over alles wat te maken heeft met het evenement en programma.



Als bezoeker kan je meeleven met het wel en wee van de kandidaten omdat ze hun ervaringen met je delen via hun weblog aangevuld met beeldmateriaal van hun workshops, repetities en uiteindelijke videoclips.



Je ontmoet veel leuke mensen en door microblogs (samenwerking met Numpa) kan je interactief met ze chatten. Je kunt je moeder (of iemand anders) een e-card sturen en heel veel videos bekijken en delen met je vriendje (of iemand anders). En als je denk dat je zelf over voldoende talent beschikt of het gewoon leuk vindt, dan kan je meezingen in de "online karaoke bar".



Kortom: een veelbezochte op zichzelf staande interactieve en creatieve community voor iedere jongere die van muziek houdt!
Voor/over product of dienst
zie projectbeschrijving
Doelgroep(en)
Kinderen van 8 t/m 15 met als kerngroep 9 t/m 12.