Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
AutoDNA.nl - Wat is jouw auto waard?
Opdrachtgever:
Auto's en Auto's BV
Bureau:
De Nieuwe Zaak
Datum eerste publicatie:
17/01/2007
url:
http://www.autodna.nl
Categorie:
Website

Credits

Concept:
Jeroen de Jong
Art Direction / Design:
Iwan Blokzijl
Copy / Redactie:
Jeroen de Jong / Frans Huetink
Interaction Design:
Peter van Noord / Iwan Blokzijl
Technische realisatie:
Eric de Leeuw / Jeltjo Muller


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Website

Projectbeschrijving
Het project AutoDNA omvat de ontwikkeling van een onafhankelijke taxatieservice, die automobilisten helpt bij de aankoop, inruil of verkoop van hun auto.
Voor/over product of dienst
Het concept AutoDNA is ontstaan doordat de oprichters (die jarenlange ervaring hebben in de autobranche) een toenemende vraag van vrienden, kennissen en familie constateerden om hen te helpen bij de aankoop, inruil en/of verkoop van hun auto. Door de toenemende vraag en de ondoorzichtige automarkt is het idee ontstaan om via internet alle consumenten van Nederland de mogelijkheid te bieden om een onafhankelijk taxatierapport van een auto op te laten stellen. Op de website van AutoDNA kan de consument kiezen uit 2 soorten taxaties.



1) De Basic taxatie. Een Basic taxatie wordt gegenereerd door een automatisch taxatiesysteem dat via het kenteken & kilometerstand een snelle waardebepaling van een auto genereert. Door gebruik te maken van de Basic taxatie krijgt de consument inzicht in de waardes die in de autobranche als standaard worden gebruikt voor het bepalen van een inruil- en/of verkoopprijs.



2) De Advanced taxatie. Aangezien de waarde van een auto afhankelijk is van veel factoren heeft AutoDNA de Advanced taxatie ontwikkeld. Bij de Advanced taxatie wordt de waarde van de betreffende auto berekend door een team van ervaren autotaxateurs, waarbij rekening wordt gehouden met alle variabelen (schades, extra opties, aan te schaffen auto, e.d.) die deze waarde sterk kunnen beïnvloeden. De waarde wordt op exact dezelfde wijze berekend als bij autodealers. Hierdoor geven we de consument een realistisch beeld over waarde van de auto in hun specifieke situatie. Met het taxatierapport op zak gaan consumenten goed voorbereid naar de showroom, maar het is ook van grote waarde bij particuliere aankoop of verkoop.
Doelgroep(en)
Automobilisten die zich in het aankoop-, inruil- en/of verkoopproces van een auto bevinden.