Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Expeditie Broeikaswereld
Opdrachtgever:
Universiteit Utrecht
Bureau:
ZCENE Moving Media Company
Datum eerste publicatie:
20/12/2007
url:
http://www.expeditiebroeikaswereld.nl
Categorie:
Website
Design

Credits

Concept:
Creative Director: Dan Brinkhuis. Scenario: Alan Parfitt. Project manager website: Stefan Ruissen. Project manager av: Ageeth Rademaker.
Art Direction / Design:
Art Director & Design: Cesare Davolio.
Copy / Redactie:
Alan Parfitt & Dan Brinkhuis (Zcene). Lucas Lourens, Appy Sluijs, Henk Brinkhuis & Tine Beneker (Universiteit Utrecht).
Interaction Design:
Stefan Ruissen & Dan Brinkhuis (Zcene).
Technische realisatie:
Daniel van der Meer. Leonard Bik.


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Website

Projectbeschrijving
Klimaatonderzoeker Prof. Dr. Werner von Boring geeft samen met Marc Cornelissen, expeditieleider en Noordpool reiziger, op verhelderende wijze uitleg over klimaatverandering en in het bijzonder over de betekenis van de extreem warme broeikaswereld uit het verre verleden. Op de website (& dvd) behandelen zij het broeikaseffect, het denken in geologische tijdschalen, de koolstofkringloop en het onderzoek van de UU. De uitkomsten van wetenschappelijke expedities naar de Noordelijke IJszee en de zuidelijke Atlantische Oceaan vormen de achtergrond hiervan. Deze website is (samen met het complete lespakket) het eindproduct van het project Expeditie Broeikaswereld waarmee Universiteit Utrecht en ZCENE Moving Media Company de Academische Jaarprijs 06/07 hebben gewonnen
Voor/over product of dienst
Aanleiding voor dit project was de uitnodiging van de Stichting Academische Jaarprijs aan Universiteiten om aansprekende communicatie concepten voor middelbare scholen te ontwikkelen (www.academischejaarprijs.nl). Uit 17 inzendingen is ons "Expeditie Broeikaswereld" voorstel bekroond met de hoofdprijs (€ 100.000,-) om het gehele concept te kunnen uitvoeren.
Doelgroep(en)
Primair: de doelgroep zijn leerlingen in de bovenbouw havo en vwo. De website en DVD kunnen gebruikt worden als ondersteuning van het onderwijs bij het thema klimaatverandering. Het is geschikt voor onder andere de vakken aardrijkskunde, NLT, ANW, scheikunde en biologie of als zelfstandig project


Case omschrijving: Design

Projectbeschrijving
Klimaatonderzoeker Prof. Dr. Werner von Boring geeft samen met Marc Cornelissen, expeditieleider en Noordpool reiziger, op verhelderende wijze uitleg over klimaatverandering en in het bijzonder over de betekenis van de extreem warme broeikaswereld uit het verre verleden. Op de website (& dvd) behandelen zij het broeikaseffect, het denken in geologische tijdschalen, de koolstofkringloop en het onderzoek van de UU. De uitkomsten van wetenschappelijke expedities naar de Noordelijke IJszee en de zuidelijke Atlantische Oceaan vormen de achtergrond hiervan. Deze website is (samen met het complete lespakket) het eindproduct van het project Expeditie Broeikaswereld waarmee Universiteit Utrecht en ZCENE Moving Media Company de Academische Jaarprijs 06/07 hebben gewonnen
Voor/over product of dienst
Aanleiding voor dit project was de uitnodiging van de Stichting Academische Jaarprijs aan Universiteiten om aansprekende communicatie concepten voor middelbare scholen te ontwikkelen (www.academischejaarprijs.nl). Uit 17 inzendingen is ons "Expeditie Broeikaswereld" voorstel bekroond met de hoofdprijs (€ 100.000,-) om het gehele concept te kunnen uitvoeren.
Doelgroep(en)
Primair: de doelgroep zijn leerlingen in de bovenbouw havo en vwo. De website en DVD kunnen gebruikt worden als ondersteuning van het onderwijs bij het thema klimaatverandering. Het is geschikt voor onder andere de vakken aardrijkskunde, NLT, ANW, scheikunde en biologie of als zelfstandig project