Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Mannenbrandstof.nl
Opdrachtgever:
Mars Nederland bv - SNICKERS
Bureau:
IN10 Communicatie
Datum eerste publicatie:
10/05/2007
url:
http://www.mannenbrandstof.nl
Categorie:
Crossmedia

Credits

Concept:
Bureau: Vincent Luyendijk (managing director), Menno Bax (brand director), Arno Wolterman (managing partner), Kim Opmeer (account manager), Opdrachtgever: Gijs Vosmer (Brand Manager), Jorg Oostdam (Brand Manager)
Art Direction / Design:
Coert Buiting (art director), Pieter de Jong (art director), Bas Breugelmans (jr. art director), Hans van der Baan (ontwerp)
Copy / Redactie:
Content op weblog: Maurice Gijzen, Roland van Ipenburg, overig personeel IN10, Jeffrey Visser (blogger uit de Snickers doelgroep), Redactie van Sanoma Men's Magazines, Personeel van Mars Nederland bv, Fans en gebruikers van Snickers repen
Interaction Design:
Jacco Ouwerkerk, Eric Mahieu
Technische realisatie:
Eric Mahieu


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Crossmedia

Voor/over product of dienst
De aanleiding:

Snickers, wereldwijd de meest verkochte candybar, mistte relevantie bij de doelgroep mannen 16-24 jaar. Uit verkoopcijfers en onderzoek bleek dat Snickers bij deze belangrijke doelgroep de aansluiting mistte waardoor het merkgebruik en de penetratie onder druk stond. Belangrijke reden hiervoor lag bij het merkimago. De doelgroep vond dat Snickers geen merk (meer) voor hen was en mistte de relevantie van Snickers ten opzichte van anderen in de markt.
Doelgroep(en)
Snickers is het merk voor jonge, zelfverzekerde mannen in de leeftijd 16-24 jaar, die met een dosis gezond gevoel voor humor, de ambitie hebben om zoveel mogelijk uit het leven te halen. Jongens die niet willen stilzitten maar vooral willen doorgaan. Ze zijn veel buitenshuis, bezig met sport, werk, studie en vrienden. Voor de vele dingen die zij willen doen, hebben zij de nr.1 brandstof nodig om door te kunnen gaan.