Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Gillette Fusion Game
Opdrachtgever:
Procter & Gamble
Bureau:
Proximity i.s.m. Little Chicken Game Company
Datum eerste publicatie:
22/01/2007
url:
http://www.littlechicken.nl/gillette/game
Categorie:
Game

Credits

Concept:
Rob Mooij - Creative concept & execution Tomas Sala - Game concept Michiel Sala - Game strategie Robbie Verdoes - Creative concept & execution (art) Floris Kreulen - Creative concept & execution (copy)
Art Direction / Design:
Robbie Verdoes - Creative concept & execution
Copy / Redactie:
Floris Kreulen - Creative concept & execution (copy)
Interaction Design:
Senne de Jong - Interaction Design (game concept & execution) Yannis Bolman - Game Design
Technische realisatie:
Krijn Hakkert - 3D Design (game concept & execution) Yannis Bolman - Character Design Tomas Sala - Level design


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Game

Projectbeschrijving
In Nederland is Gillette marktleider en innovator als het gaat om scheerproducten voor mannen. Gillette wil die positie uiteraard graag houden en introduceert daarom de nieuwste generatie scheersystemen: Gillette Fusion. Gillette Fusion is een nieuw scheersysteem met 5+1 mesjes, dus beter. Scheren doe je vrijwel elke dag, maar scheerspullen zijn een low interest product. Consumenten gaan dus niet zelf op zoek naar innovatieve producten. Zij weten nog niet dat zij het liefst met Gillette Fusion scheren. De introductiecampagne en de Gillette Fusion Speedskating Game dienen deze behoefte op te wekken.
Doelgroep(en)
Mannen in de leeftijd 18-34 jaar die zich nat scheren:
1. Innovators, mannen die altijd de laatste innovatieve producten willen hebben, ongeacht de prijs;
2. Early adopters, mannen die overtuigd moeten worden van de toegevoegde waarde van Gillette Fusion.