Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Mama en Zo
Opdrachtgever:
Terra Nova i-Communications
Bureau:
Urbanology
Datum eerste publicatie:
01/10/2007
url:
http://www.mamaenzo.nl
Categorie:
Design
Website

Credits

Concept:
Danny Brugman, Maaike Koster, Bastiaan Meijer, Vanessa van Spronsen
Art Direction / Design:
Maaike Koster, Derk Duit
Copy / Redactie:
Sylvia van Aartsen
Interaction Design:
Maurice Schillemans, Derk Duit
Technische realisatie:
Maurice Schillemans, Rienk Miedema


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Design

Projectbeschrijving
In 2007 was de naam en layout van www.babybox.nl niet meer toereikend voor alles waar deze moedercommunity voor stond. Terra Nova (de uitgever van de community) vroeg Urbanology de restyling en rebranding te verzorgen. De volgende veranderingen vonden plaats: nieuwe naam, nieuwe strategie, nieuw logo en huisstijl en tot slot een nieuwe indeling van de website. Voorwaarde was dat de restyling opvallend maar tijdloos moest zijn, een huisstijl die lang mee kan. Een die vrouwen aanspreekt, zonder ze in een hokje te stoppen. Een belangrijk specifiek kenmerk moest zijn dat de nadruk op het vrouw-zijn werd gelegd, terwijl het een site met onderwerpen over zwangerschap, bevalling en moederschap is.
Voor/over product of dienst
www.mamaenzo.nl is een community, een online ontmoetingsplaats voor de Nederlandse vrouw die verder denkt dan babyblauw en roze wolken. De site is primair gericht op moederschap, maar biedt daarnaast ontspanning, human interest en lifestyle. Mama en Zo is eerlijk en echt, actueel, deskundig, volledig, trendy en inspirerend.

www.mamaenzo.nl - Van babyshopping tot bodyshaping, van opvang tot zelfontplooiing, van Baby Making Sex tot Mama Sutra, je vindt het er allemaal!
Doelgroep(en)
De mamaenzo-vrouw is tussen de 25 en 40 jaar oud. Ze heeft een kinderwens, is zwanger of heeft kinderen in de leeftijd van 0 tot 24 maanden. Ze wil alles in het leven graag zo goed mogelijk doen - dus ook voor haar kind. Zij is dan ook sterk geïnteresseerd in allerlei zaken, materieel en immaterieel, die met de verzorging, opvoeding, ontwikkeling en gezondheid van het kind te maken hebben.



De mamaenzo-vrouw is een vrouw van de wereld. Dit uit zich in haar brede interesse, variërend van fashion & beauty, psyche, lekker en gezond eten, reizen, carrière en wonen. Ook maatschappelijke thema’s hebben haar belangstelling, met name de combinatie moederschap en carrière. > misschien moet deze zin hier niet, maar ik zou hier graag meer de nadruk op willen leggen. Verdeling zorg /werk is nl. tegenwoordig een veel besproken onderwerp.



De mamaenzo-vrouw houdt van nieuwe dingen, is onafhankelijk maar tegelijkertijd sterk familiegericht. Ze besteedt meer dan gemiddeld aandacht aan haar uiterlijk, houdt van een leuk huis en vindt een gezonde levensstijl voor haar en haar kind erg belangrijk. Ze heeft een druk leven en is sterk geïnteresseerd in de oplossingen die andere vrouwen in dezelfde levensfase vinden om werk, gezin en een leuk privé leven te combineren.


Case omschrijving: Website

Projectbeschrijving
In 2007 was de naam en layout van www.babybox.nl niet meer toereikend voor alles waar deze moedercommunity voor stond. Terra Nova (de uitgever van de community) vroeg Urbanology de restyling en rebranding te verzorgen. De volgende veranderingen vonden plaats: nieuwe naam, nieuwe strategie, nieuw logo en huisstijl en tot slot een nieuwe indeling van de website. Voorwaarde was dat de restyling opvallend maar tijdloos moest zijn, een huisstijl die lang mee kan. Een die vrouwen aanspreekt, zonder ze in een hokje te stoppen. Een belangrijk specifiek kenmerk moest zijn dat de nadruk op het vrouw-zijn werd gelegd, terwijl het een site met onderwerpen over zwangerschap, bevalling en moederschap is.
Voor/over product of dienst
www.mamaenzo.nl is een community, een online ontmoetingsplaats voor de Nederlandse vrouw die verder denkt dan babyblauw en roze wolken. De site is primair gericht op moederschap, maar biedt daarnaast ontspanning, human interest en lifestyle. Mama en Zo is eerlijk en echt, actueel, deskundig, volledig, trendy en inspirerend.

www.mamaenzo.nl - Van babyshopping tot bodyshaping, van opvang tot zelfontplooiing, van Baby Making Sex tot Mama Sutra, je vindt het er allemaal!
Doelgroep(en)
De mamaenzo-vrouw is tussen de 25 en 40 jaar oud. Ze heeft een kinderwens, is zwanger of heeft kinderen in de leeftijd van 0 tot 24 maanden. Ze wil alles in het leven graag zo goed mogelijk doen - dus ook voor haar kind. Zij is dan ook sterk geïnteresseerd in allerlei zaken, materieel en immaterieel, die met de verzorging, opvoeding, ontwikkeling en gezondheid van het kind te maken hebben.



De mamaenzo-vrouw is een vrouw van de wereld. Dit uit zich in haar brede interesse, variërend van fashion & beauty, psyche, lekker en gezond eten, reizen, carrière en wonen. Ook maatschappelijke thema’s hebben haar belangstelling, met name de combinatie moederschap en carrière. > misschien moet deze zin hier niet, maar ik zou hier graag meer de nadruk op willen leggen. Verdeling zorg /werk is nl. tegenwoordig een veel besproken onderwerp.



De mamaenzo-vrouw houdt van nieuwe dingen, is onafhankelijk maar tegelijkertijd sterk familiegericht. Ze besteedt meer dan gemiddeld aandacht aan haar uiterlijk, houdt van een leuk huis en vindt een gezonde levensstijl voor haar en haar kind erg belangrijk. Ze heeft een druk leven en is sterk geïnteresseerd in de oplossingen die andere vrouwen in dezelfde levensfase vinden om werk, gezin en een leuk privé leven te combineren.