Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Volkswagen DriveIn
Opdrachtgever:
Volkswagen
Bureau:
ACHTUNG!
Datum eerste publicatie:
06/11/2007
url:
http://www.volkswagendrivein.nl
Categorie:
Online Campagne
Game
Design

Credits

Concept:
Mervyn Emile
Art Direction / Design:
Emile
Copy / Redactie:
Jarr
Interaction Design:
Remko
Technische realisatie:
Willem Hein


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Online Campagne

Projectbeschrijving
Volkswagen lanceerde ter ere van haar 60e verjaardag de interactieve campagne: Volkswagen Drive In, het geluid van 60 jaar Volkswagen. Op de campagne site www.volkswagendrivein.nl konden consumenten de meest herkenbare klanken uit de jaren 50, 60, 70, 80, 90 en 2000 beluisteren en de juiste nummers bij de corresponderende Volkswagen modellen plaatsen. Middels de campagne wilde Volkswagen aan de hand van muziek die iedereen kent, haar rijke historie van modellen (die ook iedereen kent), nog een keer onder de aandacht brengen en 60 jaar volkswagen rijden opnieuw laten beleven.
Voor/over product of dienst
Pon's Automobielhandel importeert al 60 jaar Volkswagen modellen die iedereen kent. Het idee en design van de eerste Volkswagen bus is zelfs van de hand van Ben Pon!
Doelgroep(en)
Iedereen in Nederland die Volkswagen kent


Case omschrijving: Game

Projectbeschrijving
Volkswagen lanceerde ter ere van haar 60e verjaardag de interactieve campagne: Volkswagen Drive In, het geluid van 60 jaar Volkswagen. Op de campagne site www.volkswagendrivein.nl konden consumenten de meest herkenbare klanken uit de jaren 50, 60, 70, 80, 90 en 2000 beluisteren en de juiste nummers bij de corresponderende Volkswagen modellen plaatsen. Middels de campagne wilde Volkswagen aan de hand van muziek die iedereen kent, haar rijke historie van modellen (die ook iedereen kent), nog een keer onder de aandacht brengen en 60 jaar volkswagen rijden opnieuw laten beleven.
Voor/over product of dienst
Pon's Automobielhandel importeert al 60 jaar Volkswagen modellen die iedereen kent. Het idee en design van de eerste Volkswagen bus is zelfs van de hand van Ben Pon!
Doelgroep(en)
Iedereen in Nederland die Volkswagen kent


Case omschrijving: Design

Projectbeschrijving
Volkswagen lanceerde ter ere van haar 60e verjaardag de interactieve campagne: Volkswagen Drive In, het geluid van 60 jaar Volkswagen. Op de campagne site www.volkswagendrivein.nl konden consumenten de meest herkenbare klanken uit de jaren 50, 60, 70, 80, 90 en 2000 beluisteren en de juiste nummers bij de corresponderende Volkswagen modellen plaatsen. Middels de campagne wilde Volkswagen aan de hand van muziek die iedereen kent, haar rijke historie van modellen (die ook iedereen kent), nog een keer onder de aandacht brengen en 60 jaar volkswagen rijden opnieuw laten beleven.
Voor/over product of dienst
Pon's Automobielhandel importeert al 60 jaar Volkswagen modellen die iedereen kent. Het idee en design van de eerste Volkswagen bus is zelfs van de hand van Ben Pon!
Doelgroep(en)
Iedereen in Nederland die Volkswagen kent