Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Krezip Music Box
Opdrachtgever:
Sony BMG
Bureau:
ACHTUNG!
Datum eerste publicatie:
08/10/2007
url:
http://www.krezipmusicbox.nl
Categorie:
Interactieve TV & Online Video
Online Campagne
Game

Credits

Concept:
Emile Mervyn
Art Direction / Design:
Emile
Copy / Redactie:
NVT
Interaction Design:
Remko
Technische realisatie:
Willem Hein


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Interactieve TV & Online Video

Projectbeschrijving
In 2007 bestond Krezip 10 jaar en lanceerde de Nederlandse band zijn nieuwste album 'Plug it in' met als bekendste nummer 'Play this game'. Om de verjaardag en nieuwe CD onder de aandacht te brengen, ontwikkelde ACHTUNG! de Krezip Music Box. De game introduceert voor Krezip (en uitgever Sony BMG) een nieuw tijdperk van muziekpromotie: door de tanende effectiviteit van videoclips op musicchannels als TMF en MTV wil Sony BMG interactieve kanalen inzetten om betrokkenheid bij albums en singles te creeren. De Krezip Music Box daagt bezoekers uit om zelf actief met de muziek aan de slag te gaan. Op deze wijze probeert Sony BMG een grotere betrokkenheid bij de band en muziek te creeren.
Voor/over product of dienst
Sony BMG is producer van de Nederlandse band Krezip. Samen zoeken zij naar manieren om dichtbij hun fans te komen en nieuwe fans te creeren.
Doelgroep(en)
Krezipfans en muziekgeinteresseerden


Case omschrijving: Online Campagne

Projectbeschrijving
In 2007 bestond Krezip 10 jaar en lanceerde de Nederlandse band zijn nieuwste album 'Plug it in' met als bekendste nummer 'Play this game'. Om de verjaardag en nieuwe CD onder de aandacht te brengen, ontwikkelde ACHTUNG! de Krezip Music Box. De game introduceert voor Krezip (en uitgever Sony BMG) een nieuw tijdperk van muziekpromotie: door de tanende effectiviteit van videoclips op musicchannels als TMF en MTV wil Sony BMG interactieve kanalen inzetten om betrokkenheid bij albums en singles te creeren. De Krezip Music Box daagt bezoekers uit om zelf actief met de muziek aan de slag te gaan. Op deze wijze probeert Sony BMG een grotere betrokkenheid bij de band en muziek te creeren.
Voor/over product of dienst
Sony BMG is producer van de Nederlandse band Krezip. Samen zoeken zij naar manieren om dichtbij hun fans te komen en nieuwe fans te creeren.
Doelgroep(en)
Krezipfans en muziekgeinteresseerden


Case omschrijving: Game

Projectbeschrijving
In 2007 bestond Krezip 10 jaar en lanceerde de Nederlandse band zijn nieuwste album 'Plug it in' met als bekendste nummer 'Play this game'. Om de verjaardag en nieuwe CD onder de aandacht te brengen, ontwikkelde ACHTUNG! de Krezip Music Box. De game introduceert voor Krezip (en uitgever Sony BMG) een nieuw tijdperk van muziekpromotie: door de tanende effectiviteit van videoclips op musicchannels als TMF en MTV wil Sony BMG interactieve kanalen inzetten om betrokkenheid bij albums en singles te creeren. De Krezip Music Box daagt bezoekers uit om zelf actief met de muziek aan de slag te gaan. Op deze wijze probeert Sony BMG een grotere betrokkenheid bij de band en muziek te creeren.
Voor/over product of dienst
Sony BMG is producer van de Nederlandse band Krezip. Samen zoeken zij naar manieren om dichtbij hun fans te komen en nieuwe fans te creeren.
Doelgroep(en)
Krezipfans en muziekgeinteresseerden