Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Chocomel Hot - Cupje Cupje
Opdrachtgever:
Friesland Foods
Bureau:
ACHTUNG!
Datum eerste publicatie:
25/09/2007
url:
http://www.chocomel.nl/_cc/
Categorie:
Online Campagne

Credits

Concept:
Emile
Art Direction / Design:
Emile
Copy / Redactie:
Thomas
Interaction Design:
Remko
Technische realisatie:
Bas


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Online Campagne

Projectbeschrijving
Chocomel introduceerde in 2007 Chocomel Hot, een cupverpakking waarmee consumenten de enige echte Chocomel zelf met de Senseo padmachine kunnen bereiden. De introductiecampagne die primair online plaatsvond, had als doel om een buzz te creeren zodra het nieuwe product in de schappen zou liggen zonder gebruik te maken van massamedia zoals radio of televisie, en bovendien om trial te stimuleren door startpakketten (waarin 4 cups en de speciale cuphouders zaten) te verspreiden onder consumenten in Nederland. ACHTUNG! ontwikkelde de introductiecampagne CupjeCupje die een daverend succes vormde: binnen drie maanden speelden 200.000 consumenten ruim 250.000 keer het spel Cupje-Cupje waarmee ze kans maakten op een gratis startpakket (10.000 consumenten ontvingen zo'n startpakket thuis). Ruim 80.000 consumenten attendeerden via send-a-friend iemand anders op het spel, waarmee de virale verspreiding van het spel en daarmee de bekendheid van het nieuwe product in korte tijd een hoge vlucht kon nemen.
Voor/over product of dienst
Chocomel Hot voor in je Senseo padmachine. Chcomel Hot is het nieuwste product van Chocomel. Met behulp van de speciale cuphouder voor de Senseo padmachine kunnen consumenten thuis met de cups zelf een warme Chocomel bereiden.
Doelgroep(en)
- 20- 35 jaar al dan niet Chocoladedrinkers