Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Aegonbank.nl: Ongekend overzicht en inzicht
Opdrachtgever:
AEGON Bank
Bureau:
Eden Design & Communication
Datum eerste publicatie:
17/07/2007
url:
http://www.aegonbank.nl
Categorie:
Website

Credits

Concept:
Rik Koster, Stijn Verhoeven
Art Direction / Design:
Rik Koster (design director), Anja Cronenberg en Titia Schoenaker (design)
Copy / Redactie:
Stijn Verhoeven (copy concept)
Interaction Design:
Stijn Verhoeven
Technische realisatie:
Johan Huijkman


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Website

Voor/over product of dienst
Het resultaat



- De site is opgezet volgens het trechtermodel: zorg in elke stap van het aankoopproces voor het juiste niveau van informatie, bied altijd vervolgstappen en zo min mogelijk afhaak- of uitvluchtmogelijkheden aan.

Met name bij Sparen & beleggen is dit goed uitgewerkt: de categoriepagina biedt overzicht van verschillen en voordelen en helpt de bezoeker bij het bepalen van zijn behoefte. De productpagina's zijn compact, maar volledig. En bieden rekenmogelijkheden en directe ingangen naar advies en aankoop.

- De voor de site ontwikkelde stijlelementen vormen de basis voor de identiteit van AEGON Bank. Ze worden breed toegepast in e-mailnieuwsbrieven, drukwerk (en, in ontwikkeling, internetbankieren, diverse webbased bancaire producten).

- Gebruikers hebben op elke pagina en soms in de content laagdrempelig gelegenheid tot feedback. Verder wordt de site continu geoptimaliseerd op basis van nauwgezette analyses van het bezoekersgedrag.

- De site is volgens planning inclusief een eerste versie van de content live gegaan op 17 juli 2007. Sinds dat moment zijn de conversie- en retentiecijfers structureel verbeterd ten opzichte van voorloper spaarbeleg.nl.