Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Geheugen van Nederland
Opdrachtgever:
Koninklijke Bibliotheek
Bureau:
Fabrique Communicatie en Design
Datum eerste publicatie:
01/12/2007
url:
http://www.geheugenvannederland.nl
Categorie:
Website

Credits

Concept:
Jeroen van Geel, Martijn van der Heijden
Art Direction / Design:
Marcel Kampman, Alex Herwig, Matthe Stet
Copy / Redactie:
Geheugen van Nederland
Interaction Design:
Jeroen van Geel
Technische realisatie:
Martijn Vogten, Pim Rijpsma, Mark Dibbets


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Website

Projectbeschrijving
Het Geheugen van Nederland is een digitale verzameling van illustraties, foto's, teksten, films en audiofragmenten. De verzameling is afkomstig van een groot aantal verschillende Nederlandse erfgoedinstellingen. Door de groei van het aantal deelnemende instellingen en het stijgende bezoekersaantal was de site van Het Geheugen van Nederland in 2007 toe aan een nieuwe opzet.

Fabrique ontwikkelde naast de site ook de nieuwe identiteit en een nieuw logo voor Het Geheugen van Nederland. Het nieuwe rood-wit-blauwe logo benadrukt het Nederlandse gevoel. De letter V in het logo loopt over in pijltjes, wat verwijst naar het zoeken naar informatie.
Doelgroep(en)
Niet alleen de twee algemene doelgroepen van het Geheugen van Nederland bereiken (mensen met interesse in geschiedenis & cultuur en docenten en leerlingen uit het voortgezet onderwijs), maar ook het brede publiek.