Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Styletoday.nl
Opdrachtgever:
Sanoma Uitgevers
Bureau:
PuurPXL
Datum eerste publicatie:
17/09/2007
url:
http://www.styletoday.nl
Categorie:
Website

Credits

Concept:
Marijn Luchtman, Online Manager Glossies Sanoma Uitgevers Femke Zwaan, Site Producer
Art Direction / Design:
Pleun Beijsens (Puurpxl)
Copy / Redactie:
Noortje van den Berg, Beauty Editor (Sanoma Uitgevers) Eveline Kuin, Fashion Editor (Sanoma Uitgevers)
Interaction Design:
Ermo Leenders (Puurpxl)
Technische realisatie:
Nick Diepman (Ilsemedia) Jorrith Schaap (Buyways)


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Website

Voor/over product of dienst
Styletoday is dé site op het gebied van fashion, beauty & lifestyle. Er bestaan al meerdere sites over de onderwerpen fashion, beauty en lifestyle, maar die zijn breder en erg redactioneel ingestoken.

Styletoday kiest voor:

• Een sterkere focus (alleen fashion en beauty, en een plukje lifestyle

• Een hogere positionering (high end fashion en beauty, gaat om aspiratieniveau)

• Meer User Generated Content (elk artikel raten, reageren, vragen stellen aan de expert etc)



Het unieke aan Styletoday is, is dat de site omarmd wordt (redactioneel en met verwijzingen vanuit de bladen) door alle Glossy Magazines van Sanoma Uitgevers, te weten: Beau Monde, Celebrity, Cosmopolitan, Cosmopolitan Shopping, Grazia, Living, Marie Claire, MIND Magazine en Nouveau. Echter, Styletoday is wel een zelfstandig merk.



Het online platform sluit aan op de behoeften van de glossy vrouw die steeds meer op zoek is naar up-to-date informatie op het gebied van fashion, beauty en lifestyle. Exclusief, stylish en up-to-date. Daarnaast bestaat bij de glossy vrouw steeds meer de behoefte om ervaringen online te delen. Styletoday.nl speelt in op deze behoefte en helpt door dagelijks, praktisch en inspirerend te informeren en de interactie tussen merk en consument te faciliteren (d.m.v. het raten van artikelen, reageren, vragen stellen aan experts, testen van producten in het beauty lab).



Daarnaast staan op Styletoday alle catwalkshows binnen 24 uur online, iets wat uniek is in Nederland.



Styletoday is exclusief, maar toch betaalbaar als het gaat om kopen. Het gaat vooral om aspiratieniveau; in principe koop je bijna alles bij H&M of Zara en op Styletoday laat je je inspireren door de grote ontwerpers en koop je af en toe een duur designerstuk.
Doelgroep(en)
DOELGROEP OMSCHRIJVING:
Primair: vrouwen 25-35 jaar die meer dan gemiddeld internet gebruiken (grootte 1.182.000)
Secundair: vrouwen 20-50 jaar die meer dan gemiddeld internet gebruiken (grootte 2.746.000)
MBO+ opleiding * welstandklasse B1 en B2 * 60% samenwonen (60% geen kinderen) * 90% werkend
Interesses: mode, beauty lifestyle