Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Boeing 737 lands on mediterranean sea
Opdrachtgever:
X-travel
Bureau:
YoungWorks
Datum eerste publicatie:
21/12/2007
url:
http://www.videoultimas.es
Categorie:
Online Campagne

Credits

Concept:
Cees Dingler en Jeroen Vroegen
Art Direction / Design:
Cees Dingler en Jeroen Vroegen
Copy / Redactie:
Cees Dingler en Jeroen Vroegen
Interaction Design:
Jeroen Vroegen, FFX, Asura Pictures, Go.Run, State 31
Technische realisatie:
FFX, Swell


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Online Campagne

Projectbeschrijving
Flight1
Om het vrij onbekende jongerenreismerk X-travel op de kaart te zetten en de bestaande database te vergroten, wordt het 'vliegtuigspel' gelanceerd.
In dit spel kun je als piloot 6 vrienden inchecken en kans maken op een reis met z'n allen naar een van de X-travel bestemmingen. Het spel wordt aangejaagd d.m.v. een viral. Iedereen uit de bestaande database krijgt op een dag een mailtje met de titel 'te bizar'. In de mail staat een spaanstalige url www.videoultimas.es. Op deze zogenaamde spaanse nieuwssite zien we een homemade filmpje van een vliegtuig dat landt op de middellandse zee.
Op het moment dat we een jongen in short van de noodglijbaan af zien springen begrijpen we dat het een commercial is en verschijnen er buttons in beeld die verwijzen naar het spel.

Flight2
Nadat het filmpje 1.000.000 bezoekers heeft gehaald en een gigantische stijging van de database is bereikt, jagen we de actie nog een keer aan door een onthullende 'making of' te seeden op het internet. Deze is online vanaf 20 februari op www.x-travel.nl/makingof
Voor/over product of dienst
X-travel is reisorganisator voor actieve en goedkope jongerenreizen naar binnen- en buitenland.
Doelgroep(en)
Jongeren van 16 t/m 26 jaar