Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Postbank Bizznizz Lounge in Habbo
Opdrachtgever:
Postbank
Bureau:
geen bureau maar mediapartner: Sulake Corp.
Datum eerste publicatie:
02/08/2007
url:
http://www.habbo.nl
Categorie:
Content
Media-Inzet

Credits

Concept:
Sulake Corp., Postbank
Art Direction / Design:
Sulake Corp. (namen kunnen niet genoemd worden)
Copy / Redactie:
Sulake corp, Postbank


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Content

Projectbeschrijving
Een unieke, Postbank gebrande Bizznizz Lounge in Habbo is het vertrekpunt geweest voor een 5 maanden durende online aanwezigheid in een jongeren community. Via de Lounge en de virtuele activiteiten die van daaruit georganiseerd zijn, hebben honderdduizenden jongeren kennis gemaakt met de Easy Blue jongerenrekening en de bijbehorende Bizznizz propositie: het leren omgaan met geld op relevante en interactieve manier. Startend met een virtuele persbijeenkomst en eindigend met een spetterend virtueel live optreden van de nummer 1 DJ in de wereld Armin van Buuren is het totale project niet alleen qua doelstellingen geslaagd. De unieke activiteiten konden ook rekenen op veel media aandacht.
Voor/over product of dienst
De Easy Blue Jongerenrekening is een bankrekening voor jongeren van 12 - 18 jaar. Met opening van de rekening krijg je de Bizznizzkoffer uitgereikt waarin alles zit wat nodig is om een 'eigen bedrijf' te beginnen: een moderne variant van het bekende 'heitje voor een karweitje'. Op deze manier leren jongeren goed met geld omgaan en slim hun eigen geld te verdienen.
Doelgroep(en)
Jongeren van 12 t/m 15 jaar.


Case omschrijving: Media-Inzet

Projectbeschrijving
Een unieke, Postbank gebrande Bizznizz Lounge in Habbo is het vertrekpunt geweest voor een 5 maanden durende online aanwezigheid in een jongeren community. Via de Lounge en de virtuele activiteiten die van daaruit georganiseerd zijn, hebben honderdduizenden jongeren kennis gemaakt met de Easy Blue jongerenrekening en de bijbehorende Bizznizz propositie: het leren omgaan met geld op relevante en interactieve manier. Startend met een virtuele persbijeenkomst en eindigend met een spetterend virtueel live optreden van de nummer 1 DJ in de wereld Armin van Buuren is het totale project niet alleen qua doelstellingen geslaagd. De unieke activiteiten konden ook rekenen op veel media aandacht.
Voor/over product of dienst
De Easy Blue Jongerenrekening is een bankrekening voor jongeren van 12 - 18 jaar. Met opening van de rekening krijg je de Bizznizzkoffer uitgereikt waarin alles zit wat nodig is om een 'eigen bedrijf' te beginnen: een moderne variant van het bekende 'heitje voor een karweitje'. Op deze manier leren jongeren goed met geld omgaan en slim hun eigen geld te verdienen.
Doelgroep(en)
Jongeren van 12 t/m 15 jaar.