Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
SANEX
Opdrachtgever:
SARA LEE HOUSEHOLD & BODYCARE
Bureau:
FHV BBDO
Datum eerste publicatie:
01/10/2007
url:
http://WWW.SANEX.NL
Categorie:
Crossmedia

Credits

Concept:
SCATO VAN OPSTAL, MAARTEN VAN DE VIJFEIJKEN EN CLAIRE GREVE
Art Direction / Design:
SCATO VAN OPSTAL, MAARTEN VAN DE VIJFEIJKEN
Copy / Redactie:
SCATO VAN OPSTAL
Interaction Design:
NIC NIEUWENHUIJS, JEROEN BYL
Technische realisatie:
NIC NIEUWENHUIJS, JEROEN BYL


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Crossmedia

Projectbeschrijving
Sanex is een functioneel merk met een sportief imago. Het merk was een aantal jaren niet actief geweest en moest weer geactiveerd worden. Daarom werd sponsoring van een nieuwe sporter overwogen en Pieter van den Hoogenband, zelf Sanex gebruiker, werd gecontracteerd.

FHV en Sanex besloten om meer te doen dan een een 'passieve' sponsoring. De doelgroep van Sanex zijn mannen en vrouwen 25-45 jaar die actief bezig zijn met gezondheid en well-being en veel uit het leven willen halen. Sportieve voornemens stranden echter vaak en dus ontstond de gedachte om zwemgod Pieter als 'Nationale Coach' in te zetten.

Douchen en doucheproducten horen ook heel natuurlijk bij het zwemmen, dus dat betekende ook dat Sanex, Pieter en Zwemmen een natuurlijk raakvlak hadden. De KNZB was enthousiast en verleende meteen zijn medewerking om kennis en trainingsprogramma's te delen.
Voor/over product of dienst
Sanex is een unisex merk, geschikt en bedoeld voor mannen en vrouwen. Sanex is een sportief en functioneel merk, dat staat voor een gezonde huid. Van alle bad & douchemerken is Sanex het enige merk dat door deze unieke formule zorgt voor een optimale ondersteuning van de natuurlijke bescherming van de huid.
Doelgroep(en)
Mannen en vrouwen tussen 25 en 45 jaar die actief bezig zijn met hun gezondheid en well-being en die veel uit het leven willen halen.