Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
ABN AMRO TRADE GLOBE
Opdrachtgever:
ABN AMRO BANK
Bureau:
TBWA\
Datum eerste publicatie:
01/06/2007
url:
http://tradeglobe.atobe.nl/flash/index.php#
Categorie:
Crossmedia

Credits

Concept:
TBWA\NEBOKO: Jeroen van de Sande, Jorn Kruijsen, Arjen de Jong, Sung van den Berg<br> Agency.com: Jurriaan van Bokhoven, Wim Bertram, Alain Dujardin, Peter van der Voort
Art Direction / Design:
TBWA\NEBOKO: Jorn Kruijsen, Sung van den Berg<br> Agency.com: Jurriaan van Bokhoven, Wim Bertram
Copy / Redactie:
TBWA\NEBOKO: Jeroen van de Sande, Arjen de Jong<br> Agency.com: Alain Dujardin, Peter van der Voort
Technische realisatie:
Agency.com: Sebastian Chedal, Dario Volaric, Daniel Dugour


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Crossmedia

Projectbeschrijving
In juni 2007 introduceerde ABN AMRO Trade Globe; de nieuwe beleggingswereld van ABN AMRO. Een platform waar alles is te vinden over beleggen bij ABN AMRO: mogelijkheden, (product) innovaties, trends & ontwikkelingen en columns van deskundige experts. Het platform heeft als doel om de grote hoeveelheid informatie op het vlak van beleggen te ontsluiten en de deskundigheid van ABN AMRO tastbaar te maken.



De introductiecampagne is opgevolgd door een tweetal campagnes in het najaar, die verder invulling hebben gegeven aan de propositie ‘Tastbare Deskundigheid’:

- Met / Zelf /Door: verschillende beleggingsmogelijkheden neerzetten. Of je nu zelf wilt beleggen, behoefte hebt aan advies of beleggingen volledig uit handen wilt geven: bij ABN AMRO kan het (interactieve tool Trade Scan).

- Duurzaam Beleggen: duurzaam beleggen gaat niet altijd ten koste van het rendement. In tegenstelling: het levert, kijkend naar de huidige ontwikkelingen, tot interessante kansen en daarmee interessante rendementen (interactieve tool Eco Scan).
Doelgroep(en)
Ieder type belegger: passief en actief, met een portemonnee van minimaal E 50.000. Zowel klanten als niet klanten van ABN AMRO. Veelal zijn zij hoog opgeleide mensen van 35 tot 50 jaar.