Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Neurocampus
Bureau:
BASIS Communicatie
Datum eerste publicatie:
28/09/2007
url:
http://www.neurocampus.nl
Categorie:
Website
Content

Credits

Concept:
Robert Bolhuis
Copy / Redactie:
Wim Barendregt, Kim Louman (copy) Robert Bolhuis, Viola Dodeman (redactie)
Interaction Design:
Robert Bolhuis, Viola Dodeman, Joert Edink, Harco Faber
Technische realisatie:
Harco Faber


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Website

Projectbeschrijving
Neurocampus biedt gratis kwalitatieve hersenoefeningen. Na ontwikkeling in samenwerking met experts in de zorg en TNO is de website op 28 september 2007 live gegaan.

De website is opgezet als een studentencampus met verschillende faculteitsgebouwen. Van taal tot rekenen, van inzicht tot geheugen. Alles komt aan bod. Bezoekers kunnen zich gratis inschrijven als student. Via oefeningen, tentamens en examens verhogen ze hun niveau. Van bachelor via master naar PhD. Hoe verder ze komen, hoe moeilijker de oefeningen. Elke drie maanden (trimester) worden vele oefeningen vervangen door nieuwe. Binnen 8 weken na de lancering is het aanbod van 16 naar 32 verschillende oefeningen, op drie verschillende niveaus, doorgegroeid.

Elke student heeft een persoonlijke cijferlijst en kan zijn of haar resultaten (anoniem) vergelijken met die van medestudenten.
Voor/over product of dienst
Voor sponsoren is Neurocampus een marketing-platform. In ruil voor hun bijdrage (waardoor de oefeningen gratis aan het publiek aangeboden kunnen worden) wordt voor hen een paviljoen ingericht in hun eigen 'look & feel'. Met eigen, gethematiseerde hersenoefeningen. Sponsoren participeren om redenen als branding/imago, marktonderzoek en innovatie op het gebied van interactie, content-driven marketing en respons.
Doelgroep(en)
Neurocampus richt zich op medioren. Mensen in de leeftijdscategorie van 45 tot 65 jaar, die mentaal fit willen blijven.


Case omschrijving: Content

Projectbeschrijving
Neurocampus biedt gratis kwalitatieve hersenoefeningen. Na ontwikkeling in samenwerking met experts in de zorg en TNO is de website op 28 september 2007 live gegaan.

De website is opgezet als een studentencampus met verschillende faculteitsgebouwen. Van taal tot rekenen, van inzicht tot geheugen. Alles komt aan bod. Bezoekers kunnen zich gratis inschrijven als student. Via oefeningen, tentamens en examens verhogen ze hun niveau. Van bachelor via master naar PhD. Hoe verder ze komen, hoe moeilijker de oefeningen. Elke drie maanden (trimester) worden vele oefeningen vervangen door nieuwe. Binnen 8 weken na de lancering is het aanbod van 16 naar 32 verschillende oefeningen, op drie verschillende niveaus, doorgegroeid.

Elke student heeft een persoonlijke cijferlijst en kan zijn of haar resultaten (anoniem) vergelijken met die van medestudenten.
Voor/over product of dienst
Voor sponsoren is Neurocampus een marketing-platform. In ruil voor hun bijdrage (waardoor de oefeningen gratis aan het publiek aangeboden kunnen worden) wordt voor hen een paviljoen ingericht in hun eigen 'look & feel'. Met eigen, gethematiseerde hersenoefeningen. Sponsoren participeren om redenen als branding/imago, marktonderzoek en innovatie op het gebied van interactie, content-driven marketing en respons.
Doelgroep(en)
Neurocampus richt zich op medioren. Mensen in de leeftijdscategorie van 45 tot 65 jaar, die mentaal fit willen blijven.