Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Puma French 77
Opdrachtgever:
Puma
Bureau:
Zed digital
Datum eerste publicatie:
07/08/2007
url:
http://www.pumaradio.nl (offline)
Categorie:
Media-Inzet

Credits

Concept:
Marcel Hellemons(Zed digital), Martijn Tonneijck (Zed digital)
Art Direction / Design:
Marcel Hellemons (Zed digital), Rens Bosma (Radio Digitaal)
Copy / Redactie:
Perry Laukens (Puma)
Interaction Design:
Marcel Hellemons (Zed digital), Rens Bosma (Radio Digitaal)
Technische realisatie:
Rens Bosma (Radio Digitaal)


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Media-Inzet

Projectbeschrijving
Bij het lanceren van Puma French 77 Radio - een online te beluisteren branded radio station - waren relevantie en toegevoegde waarde voor de doelgroep, belangrijke uitgangspunten. Daarom kon je op Hyves je profiel pimpen en was Puma French 77 Radio direct op je eigen hyve zichtbaar en afspeelbaar. Ook stond Puma French 77 Radio in een MSNmessenger-tab. Tijdens het hyven of MSN-en was het mogelijk om zonder je eigen pagina te verlaten naar Puma French 77 Radio te luisteren. Ook was Puma French 77 Radio te beluisteren op de site van Radio Digitaal.
Naast het beluisteren van Puma French 77 Radio via Hyves of MSN Messenger was er een French 77 gepimpte Jukebox van Sellaband en bandjes konden demo's insturen, deze werden uitgezonden op Puma French 77 Radio.
Voor/over product of dienst
De collectie van French 77 is een voorbeeld van de karakteristieke mix van sport en mode die zo kenmerkend is geworden voor PUMA's ontwerpen. Deze nieuwe interpretaties van "tennisklassiekers" met een modern tintje, die doen denken aan de kleding uit de jaren zeventig, voorzien in de behoefte aan moderne, modieuze kleding voor dames en heren zowel op als buiten de baan. Op tennis geïnspireerde details en grafische voorstellingen uit dit tijdperk worden gecombineerd met moderne streetwearstijl en eenentwintigste-eeuwse materialen, wat resulteert in een vooruitstrevende mode met het comfort van gemakkelijke sportkleding.
Doelgroep(en)
De doelgroep waren mannen en vrouwen met een leeftijd tussen 16-34 jaar en een hippe en trendy achtergrond.