Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
DayBreakers
Opdrachtgever:
Friesland Foods
Bureau:
ACHTUNG!
Datum eerste publicatie:
06/08/2007
url:
http://www.furthermore.nl/work/daybreakers [login:daybreakers, password:dagKraker]
Categorie:
Crossmedia

Credits

Concept:
Mervyn ten Dam
Art Direction / Design:
Emile Dekker Julien
Copy / Redactie:
Merien
Interaction Design:
Remko
Technische realisatie:
Igor & Joeri


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Crossmedia

Projectbeschrijving
Breaker is het enige tussendoortje dat altijd tussendoor kan. Om (potentiele) kopers intensiever bij het merk te betrekken om zo een hogere herhaal frequentie per gebruiker te genereren, ontwikkelde ACHTUNG! de crossmediale DayBreakers campagne. Gedurende 8 weken konden kopers via de verpakking bizarre dagprijzen winnen: haaienvoeren in Zuid Afrika, suikerspinmachines, opblaasbaar luchtkasteel, tomaten gooien in Bunol, stuk voor stuk prijzen waar eigenlijk zelfs geen Breaker meer tussendoor kan. Iedere verpakking bevatte een unieke code en een boekje waarin de hoofdprijzen van de wekelijks wisselende thema's stonden. Deze werkten als teasers om met de unieke code op de site te gaan kijken welke dagprijs die dag gewonnen kon worden. De campagne werd naast de verpakkingen aangejaagd door wc-bril stickers, uitlopers in de spits, bannerads op jongeren sites en veel free publicity over de bizarre prijzen. De campagne was succesvol: naast de media aandacht en vele positieve reacties van consumenten behaalde Friesland Foods een redemptie van 3,5%: ruim 100.000 unieke consumenten bezochten de site zo'n 200.000 keer en vulden 53.000 codes in.
Voor/over product of dienst
Breaker, het tussendoortje dat altijd tussendoor kan.
Doelgroep(en)
- Core gebruikersgroep: Jongeren 13-29 jr
- Communicatiedoelgroep: Jongeren 20-24 jr