Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Oxxio nieuwe website
Opdrachtgever:
Oxxio
Bureau:
Tam Tam
Datum eerste publicatie:
01/07/2007
url:
http://www.oxxio.nl
Categorie:
Design

Credits

Concept:
Joos Luteijn (Oxxio); Esther Deppe; Pascal van Assendelft; Teun Somers
Art Direction / Design:
Teun Somers
Copy / Redactie:
Boudewijn Bugter (Sabel Communicatie)
Interaction Design:
Pascal van Assendelft
Technische realisatie:
Peter Bekel; Wouter van Hoogdalem; David Solinger


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Design

Projectbeschrijving
Ontwikkel een nieuwe website voor Oxxio, www.oxxio.nl, die in grafische, functionele en technische zin Oxxio helpt in zijn nieuwe doelstelling en positionering. Ontwerp als onderdeel hiervan een nieuwe internethuisstijl, afgeleid van het huisstijl van Oxxio, maar die het eigen karakter van online onderstreept. Maak er een slimme site van die klantvriendelijk is, maar tegelijk voldoende eigenwijs om Oxxio te onderscheiden. Zorg voor een site die aansluit bij de klantbehoefte en test het nieuwe concept. Met deze opdracht zijn wij het project gestart met het bepalen van concept en strategie, hebben dit vervolgens uitgewerkt in ontwerp, getest en geoptimaliseerd in usability onderzoek en tot slot gebouwd.
Voor/over product of dienst
Oxxio is met ruim 800.000 particuliere en zakelijke klanten de vierde energieleverancier van Nederland. Oxxio biedt haar klanten duurzaam voordeel en gemak, en is slim met energie. De Oxxio website heeft als doel om het internet prominent en centraal te positioneren in de klantrelatie binnen Oxxio waarbij de klant in iedere fase van de klantcyclus optimaal online wordt bediend. Als kapstok voor de nieuwe site is een variant genomen van de traditionele customer lifecycle: Klant vinden, Klant informeren & overtuigen, Klant worden, Klant zijn & blijven. Prospects en klanten kunnen al hun zaken online doen. Deze brede scope en functionaliteit wordt gecombineerd met een eenvoudig, gebruiksvriendelijk ontwerp, wat tegelijkertijd de duidelijke eigenwijze signatuur heeft van Oxxio, zowel qua design as interactie. Hiertoe is veel gebruik gemaakt van de mogelijkheden van Ajax. De website bevat een unieke feature met " de slimme meter", waarmee klanten online realtime hun verbruik kunnen zien en daarmee beter inzicht krijgen in hun gebruik. Meten=weten.
Doelgroep(en)
Oxxio richt zich met haar website op klanten en prospects. Deze bevinden zich zowel in de consumenten als klein en midzakelijke markt. Doelgroep van Oxxio zijn huis of bedrijfspand eigenaren, die prijs- en milieubewust zijn, en niet bang zijn om af te wijken van het geeigende pad, de incumbant. Speciale aandacht hebben mensen die verhuizen of een nieuwbouw woning aan het bouwen zijn.
Subdoelgroepen van de site zijn werkzoekenden, pers en partner bedrijven.