Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
What happens in the Clubman
Opdrachtgever:
Mini
Bureau:
UbachsWisbrun/JWT
Datum eerste publicatie:
05/11/2007
url:
http://www.whathappensintheclubman.nl/
Categorie:
Online Campagne
Crossmedia

Credits

Concept:
Stephan Gonnissen, Floris Hulsmann, Huub en Mathijs Vrooijink
Art Direction / Design:
Stephan Gonnissen, Matthijs Vrooijink
Copy / Redactie:
Floris Hulsmann, Huub Haarhuis
Technische realisatie:
Fuel


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Online Campagne

Projectbeschrijving
Mini introduceerde de Mini Clubman. Een auto die niet voor iedereen is weggelegd, die nog eigenzinniger dan de reguliere Mini al is. Om dit imago te koetseren wil Mini ervoor zorgdragen dat de juiste mensen in de auto rijden. Postmoderne trendsetters die zich willen onderscheiden. Vandaar de opdracht de beoogde doelgroep op een intrigerende manier te benaderen met een goed ingebouwde filter. De Mini Clubman is immers niet voor iedereen. Dit hebben we gedaan door een non-branded e-mail te versturen aan een zorgvuldig geselecteerd bestand. De mail bevatte een teaser voor een door een beveiligingscamera gefilmde video. Hierop is zichtbaar dat er een club mensen in een stampende en rokende Cluman stapt. What happens inside the Clubman? De kijker werd gevraagd zijn telefoonnummer achter te laten om dit te ontdekken.
Na een mysterieus telefoontje met een hint, kregen de nieuwsgierigen vlak voor introductie een sms. Om echt te weten wat er in de Clubman gebeurt, moet je langs de Mini Dealer voor de introductieparty. Voor een videopresentatie, kijk op: http://ubachswisbrunjwtonline.com/mini_clubman/clubman_mini.mpg
Voor/over product of dienst
Mini Clubman


Case omschrijving: Crossmedia

Projectbeschrijving
Mini introduceerde de Mini Clubman. Een auto die niet voor iedereen is weggelegd, die nog eigenzinniger dan de reguliere Mini al is. Om dit imago te koetseren wil Mini ervoor zorgdragen dat de juiste mensen in de auto rijden. Postmoderne trendsetters die zich willen onderscheiden. Vandaar de opdracht de beoogde doelgroep op een intrigerende manier te benaderen met een goed ingebouwde filter. De Mini Clubman is immers niet voor iedereen. Dit hebben we gedaan door een non-branded e-mail te versturen aan een zorgvuldig geselecteerd bestand. De mail bevatte een teaser voor een door een beveiligingscamera gefilmde video. Hierop is zichtbaar dat er een club mensen in een stampende en rokende Cluman stapt. What happens inside the Clubman? De kijker werd gevraagd zijn telefoonnummer achter te laten om dit te ontdekken.
Na een mysterieus telefoontje met een hint, kregen de nieuwsgierigen vlak voor introductie een sms. Om echt te weten wat er in de Clubman gebeurt, moet je langs de Mini Dealer voor de introductieparty. Voor een videopresentatie, kijk op: http://ubachswisbrunjwtonline.com/mini_clubman/clubman_mini.mpg
Voor/over product of dienst
Mini Clubman