Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Mobile Makelaar
Opdrachtgever:
9G Media BV
Datum eerste publicatie:
01/10/2007
url:
http://www.mobilemakelaar.nl
Categorie:
Mobile

Credits

Concept:
Danny Higler, Stephan Claus
Art Direction / Design:
Danny Higler
Copy / Redactie:
Danny Higler, Stephan Claus
Interaction Design:
Danny Higler, Stephan Claus
Technische realisatie:
Danny Higler


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Mobile

Projectbeschrijving
Via een online interface is een makelaar in staat zijn/haar huis/bedrijfspand portofolio in Mobile Makelaar te plaatsen.
Er is een koppeling met de meest gebruikte NVM makelaars software, zodat dit met een druk op de knop gesynchroniseerd/geupdate word.
De makelaar kan nu door middel van het plaatsen van een code die via sms moet worden ingestuurd meer info over het object aan geintereseerden verstrekken. De code kan op TE KOOP borden geplaatst worden, maar ook in print advertenties of mondeling.
De makelaar kan via de online interface ook zelf actief sms/wappush berichten versturen naar geintreseerden.

Na openen van het bericht op de mobiele telefoon ziet de eindgebruiker een complete beschrijving van het huis, een fotoshow, een direct contact knop, een terugbel afspraak formulier, een google maps kaart en kan er (indien door de makelaar geupload) een pdf brochure naar een emailadres gestuurd worden. Tevens kan de eindgebruiker de pagina via zijn eigen sms doorsturen naar een vriend of de verzamelpagina met alle huizen van de betreffende makelaar bezoeken. Uiteraard worden deze paginas en fotos door ons platform aangepast aan het betreffende toestel.
Voor/over product of dienst
Huizen zoekers kunnen nu altijd en overal alle informatie van een huis checken.
Makelaars hebben een goedkope extra marketingtool die ze kunnen gbruiken als aanvulling op hun print advertenties of borden.
De push variant, waarbij de makelaar actief berichten naar telefoonnummers van geintreseerden stuurt, word boven verwachting veel gebruikt.
Doelgroep(en)
Klanten: Makelaars

Gebruikers: (young)(professionals)