Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Cadeaucode.nl
Opdrachtgever:
HBMEO
Bureau:
HBMEO
Datum eerste publicatie:
01/09/2007
url:
http://www.cadeaucode.nl
Categorie:
Mobile

Credits

Concept:
Philipe Souren, Jan Vanneste, Vincent van Dijk
Art Direction / Design:
Jan Vanneste, Evert van Oel
Copy / Redactie:
Philipe Souren
Interaction Design:
Jan Vanneste, Philipe Souren
Technische realisatie:
Lodewijk van der Meer, Brian van Delden


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Mobile

Projectbeschrijving
Cadeaucode.nl is een volledig mobiel cadeauconcept, in eerste instantie ontwikkeld voor zakelijke relaties van reclamebureau HBMEO, dat vervolgens, wegens groot succes, is uitgebreid en doorvertaald naar de consumentenmarkt.
Voor/over product of dienst
Cadeaucode.nl is de eerste écht mobiele cadeauservice. Voor 25,25 euro geef je met je mobiel een Cadeaucode: je schrijft een leuke (felicitatie)boodschap en plant het exacte moment voor de aflevering (dag & tijdstip) van de Cadeaucode, die per sms wordt verstuurd aan de 'gelukkige'.



Met deze unieke code opent de gelukkige op zijn mobiel meteen jouw persoonlijke (felicitatie)boodschap en kiest (direct of later) het aller-leukste cadeau. En dat wordt helemaal gratis thuisbezorgd. En als gever krijg je de cadeaukeus van de gelukkige automatisch doorgemaild!



De collectie cadeaus is telkens verrassend, vernieuwend en bevat voor iedere gebruiker interessante items. Een Cadeaucode is 1 jaar geldig en de cadeaus worden heel vaak ververst.
Doelgroep(en)
Consumentenmarkt: jongvolwassenen met meer dan gemiddeld te besteden. In eerste instantie de trendbepalers, daarna iedereen met (mobiel) internet die een cadeau wil geven. Er ligt een focus op de lifestyle-minded gebruiker van mobiel internet (20-45 jaar M/V). Natuurlijk is de service ook volledig toegankelijk via een reguliere website.



Bedrijven: merken, producten en services die aansluiten bij de consumentendoelgroep, die nieuwe manieren van reclame, PR en marketing zoeken en zich willen positioneren als toekomstgericht, "bovenop de ontwikkelingen".