Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Chatfood
Opdrachtgever:
Microsoft
Bureau:
Etcetera
Datum eerste publicatie:
14/05/2007
url:
http://n.v.t. toepassing in Messenger
Categorie:
Innovation

Credits

Concept:
Fabian Schulting, Gijs van der Schoot
Art Direction / Design:
Fabian Schulting, Guido de Ridder
Copy / Redactie:
Gijs van der Schoot
Interaction Design:
Guido de Ridder, Jelle Kolleman
Technische realisatie:
Camiel Kessels (Microsoft)


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Innovation

Projectbeschrijving
Chatfood. Je wordt er niet dik van, maar het is wel vet!



Om de Messenger gebruikers te stimuleren om ook andere onderdelen van MSN/Windows Live (meer) te gaan gebruiken, wordt Chatfood in het leven geroepen. Het idee is dat content ‘gesnackt’ wordt en dat de look en feel van een fastfoodketen zich daar prima voor leent. De uitbater van Chatfood is Chuck. Een sympathiek figuur met het beste van MSN/Windows Live in zijn toko.



Chatfood is daarmee een uniek platform binnen Messenger. Met dagelijks iets nieuws om over te praten. De actietab bestaat uit 4 onderdelen: NewsFlash Entertainment, Fun&Games en HotStuff. Deze worden gevuld met content vanuit de MSN Portal en aangevuld met gerelateerde zoekresultaten vanuit Search.



NewsFlash: Altijd het meest actuele nieuws

Entertainment: Altijd de spannendste roddels, shownieuwtjes

Fun&Games: Speciale acties zoals spellen rond Chuck Chatfood met en door adverteerders

HotStuff: De nieuwste gadgets



Vanuit het actieplatform klik je door naar het betreffende onderdeel (MSN Portal, Windows Live Search, etc.) wat weer extra traffic genereert en gebruik stimuleert.
Voor/over product of dienst
MSN & Windows Live (Hotmail, Messenger, Search etc.) vormen samen het grootste sociaal entertainment netwerk van Nederland. Bezoekers komen om met elkaar te mailen, te chatten, informatie te delen of voor entertainment.
Doelgroep(en)
Alle Messenger gebruikers.