Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Echte resultaten van de vrouwen van Dove
Opdrachtgever:
Dove
Bureau:
LEMZ
Datum eerste publicatie:
12/03/2007
url:
http://www.dovebeauty.nl
Categorie:
Crossmedia

Credits

Concept:
Strategie: Tim Claassen, Willemijn Sneep Creatief concept: Remco Marinus, Jorn Schakenraad, Joris Raaijmakers, Hans Knaapen, Koen Hogewoning
Art Direction / Design:
Jorn Schakenraad, Hans Knaapen
Copy / Redactie:
Joris Raaijmakers, Koen Hogewoning
Interaction Design:
Jorn Schakenraad, Joris Raaijmakers, Koen Hogewoning & Hans Knaapen
Technische realisatie:
US Media


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Crossmedia

Projectbeschrijving
Door de campagnes voor echte schoonheid heeft Dove de afgelopen jaren honderdduizenden vrouwen aan zich gebonden, met een database van Dove vrouwen als resultaat. De laatste jaren neemt de omzet van de Dove Core producten, met ¼ hydraterende crème, echter af. Daarom is 2007 voor Dove bestempeld als het Year of the Core. Om de functionele hydraterende werking te herwaarderen en claimen kiezen we om deze grote groep vrouwen actief te gebruiken. Met een groot survey (>150.000 deelnemers) wijzen we vrouwen op de functionele superioriteit van Dove. Met een persoonlijke pagina en cadeautje wordt hun loyaliteit gestimuleerd. Bovendien verzamelen we daarmee echte resultaten van echte Dove vrouwen. We gebruiken hun uitspraken over schoonheid en hydratatie om andere Nederlandse vrouwen te bereiken, in een campagne met radio, print en online advertising. In een unieke web-to-shop-to-web samenwerking met Etos, Albert Heijn, DA en andere supermarkten geven we een persoonlijk huid- en productadvies op basis van een hydratatie meting.
Voor/over product of dienst
Dove gelooft in echte schoonheid. En de oplossing hiervoor is heel simpel: de sleutel tot een mooie huid is dagelijkse Dove hydratatie.
Doelgroep(en)
Alle (echte) vrouwen in Nederland.