Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Splat Kanon (OMO Buitenspeel Bond)
Opdrachtgever:
OMO, Unilever
Bureau:
Lemz
Datum eerste publicatie:
16/07/2007
url:
http://www.buitenspeelbond.nl
Categorie:
Innovation

Credits

Concept:
Strategie: Mark Woerde Creatief concept: Kim Nieuwenhuijs-Griffioen & Madelon Uljee
Art Direction / Design:
Kim Nieuwenhuijs-Griffioen & Madelon Uljee
Copy / Redactie:
Kim Nieuwenhuijs-Griffioen & Madelon Uljee
Interaction Design:
Kim Nieuwenhuijs-Griffioen & Madelon Uljee
Technische realisatie:
Us Media


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Innovation

Projectbeschrijving
Nederlandse kinderen spelen steeds minder buiten. Daarom is eind 2005 de OMO Buitenspeel Bond opgericht, met inmiddels 300.000 leden de grootste jeugdvereniging van Nederland. De Bond laat kinderen op een aantrekkelijke manier spelen met sport waardoor er buiten altijd iets leuks te doen is. De Raad van Vies, een 8-tal kinderen is actief met het selecteren van clubjes die naar het Nationaal Kampioenschap Buitenspelen (NKB), mogen komen. Alle clubs ontvangen iedere woensdagmiddag een e-mail met daarin leuke nieuwe spelletjes voor buiten.

In juli 2007 introduceerde de OMO Buitenspeel Bond een uniek Splat Kanon; een speelkanon dat met natte sponsen schiet en individueel online bestuurd kon worden. In de Linnaeushof, de grootste speeltuin van Europa waar het Splat Kanon stond, konden kinderen de sponsen opvangen met een helm die op een vergiet leek, waardoor ze flink nat werden. Het doel van het Splat Kanon was om kinderen die veel tijd achter de computer doorbrengen naar buiten te krijgen. Nadat ze de laatste spons hadden afgevuurd, ontvingen ze per e-mail een simpele buitenspeelversie van het Splat Kanon waarmee ze het direct zelf buiten konden spelen. Op deze manier spoort de Buitenspeel Bond er naar de online kinderen lekker naar buiten te gaan.
Doelgroep(en)
Ouders van kinderen tussen 4 en 12 jaar.
Kinderen tussen 4 en 12 jaar.