Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Museumnacht Amsterdam
Opdrachtgever:
Stichting Museumnacht Amsterdam
Bureau:
Grrr
Datum eerste publicatie:
03/10/2007
url:
http://n8.nl/2007/
Categorie:
Crossmedia
Media-Inzet

Credits

Concept:
Jelmer Boomsma, Rolf Coppens, David Spreekmeester, Juha van 't Zelfde
Art Direction / Design:
Rolf Coppens
Copy / Redactie:
Juha van 't Zelfde, Annelies Termeer, Jelmer Boomsma
Interaction Design:
Rolf Coppens, Jelmer Boomsma, David Spreekmeester
Technische realisatie:
David Spreekmeester, Rolf Coppens, Jelmer Boomsma, Lennard Kok, Harmen Janssen, Wes Saalmink, Sylvain Vriens, Pieter Frank de Jong


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Crossmedia

Projectbeschrijving
Promotiecampagne voor de jaarlijkse Museumnacht (n8) in Amsterdam. Centraal in de campagne staat het inspireren van het publiek door het publiek zelf zoveel mogelijk als ambassadeur van de n8 op te laten treden. Middelpunt van de campagne is de n8 website. Posters, flyers, programmaboekjes, stickers en GVB narrowcasting video leggen het eerste contact. Bezoekers van de n8 website stellen hun eigen programma samen en delen dit d.m.v. een gadget met hun netwerk via hun Hyves profiel, blog of website en vormen daarmee een geloofwaardige ingang voor nieuwe bezoekers. Acties op Hyves (kortingskaarten voor leden van de n8 Hyve i.s.m. Ticketservice) en een T-shirt design-contest in samenwerking met FreshCotton zijn ingezet om een nieuw publiek te bereiken.
Voor/over product of dienst
Het doel van de Stichting Museumnacht Amsterdam is het promoten van de collectieve Amsterdamse musea en culturele instellingen en daarbij een jong publiek te bereiken. Centraal staat de jaarlijkse museumnacht in Amsterdam: 42 musea openen hun deuren van 20:00 tot 2:00 met een programma dat naast rondleidingen en tentoonstellingen ook muziek, dans, theater, film en workshops bevat. Na 2:00 nemen 7 afterparty locaties het over. Een ideale manier voor een jong publiek om op een laagdrempelige manier kennis te maken met de Amsterdamse musea.
Doelgroep(en)
Jonge Amsterdammers.


Case omschrijving: Media-Inzet

Projectbeschrijving
Promotiecampagne voor de jaarlijkse Museumnacht (n8) in Amsterdam. Centraal in de campagne staat het inspireren van het publiek door het publiek zelf zoveel mogelijk als ambassadeur van de n8 op te laten treden. Middelpunt van de campagne is de n8 website. Posters, flyers, programmaboekjes, stickers en GVB narrowcasting video leggen het eerste contact. Bezoekers van de n8 website stellen hun eigen programma samen en delen dit d.m.v. een gadget met hun netwerk via hun Hyves profiel, blog of website en vormen daarmee een geloofwaardige ingang voor nieuwe bezoekers. Acties op Hyves (kortingskaarten voor leden van de n8 Hyve i.s.m. Ticketservice) en een T-shirt design-contest in samenwerking met FreshCotton zijn ingezet om een nieuw publiek te bereiken.
Voor/over product of dienst
Het doel van de Stichting Museumnacht Amsterdam is het promoten van de collectieve Amsterdamse musea en culturele instellingen en daarbij een jong publiek te bereiken. Centraal staat de jaarlijkse museumnacht in Amsterdam: 42 musea openen hun deuren van 20:00 tot 2:00 met een programma dat naast rondleidingen en tentoonstellingen ook muziek, dans, theater, film en workshops bevat. Na 2:00 nemen 7 afterparty locaties het over. Een ideale manier voor een jong publiek om op een laagdrempelige manier kennis te maken met de Amsterdamse musea.
Doelgroep(en)
Jonge Amsterdammers.