Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
o.b. Beachvolleybal Game
Opdrachtgever:
Johnson & Johnson
Bureau:
digilogue
Datum eerste publicatie:
19/07/2007
url:
http://www.mijnob.nl
Categorie:
Media-Inzet

Credits

Concept:
Bart ten Tije, Jessa benneker
Art Direction / Design:
Roos Spier, Bernard Polet
Copy / Redactie:
Roos Spier, Bernard Polet
Interaction Design:
Roos Spier, Bernard Polet
Technische realisatie:
Roos Spier, Bernard Polet


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Media-Inzet

Projectbeschrijving
Johnson & Johnson Consumer B.V. heeft haar merk o.b.® sinds 2006 verbonden aan het professionele beachvolleybal. Als onderdeel van de weg naar de Olympische Spelen in Beijing 2008 sponsort o.b.® de prof. beachvolleybalsters Merel Mooren en Rebekka Kadijk, en de opkomende professionals Marleen van Iersel & Marloes Wesselink. De laatste twee speelsters zijn rolmodellen voor de o.b.® doelgroep en worden veel gebruikt in de communicatie van o.b.®. Middels een campagne wil o.b.® in 2007 de verbintenis met beachvolleybal verder uitdiepen. Ter ondersteuning van deze campagne introduceert o.b.® in juli 2007 een nieuwe versie van www.mijnob.nl inclusief een online beachvolleybal game.







Het is algemeen bekend dat de doelgroep veel tijd online spendeert (3 uur/dag) en om die reden heeft digilogue geadviseerd de campagne met interactieve media te voeren. MSN is nog steeds de favoriete internet activiteit. Entertainment, games & virtuele communities zijn populaire bezigheden, > 75% onderhoudt graag vrienden online en de mobiele penetratie bedraagt >98%. (New Rulzes, april 2007).



Genoeg mogelijkheden om de doelgroep te bereiken en als speerpunt in campagne heeft digilogue gekozen voor samenwerking met netwerken in de vorm van creatieve content integratie, die inspeelt op de persoonlijke interesses van de doelgroep. Partners hierbij zijn: www.MSNmessenger.nl, www.goSupermodel.nl en www.whyrobbyrocks.nl.