Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Knutsel met me mee op Ilmar.tv
Opdrachtgever:
SCA Hygiene Products B.V.
Bureau:
MERX
Datum eerste publicatie:
10/10/2008
url:
http://www.ilmar.tv
Categorie:
Crossmedia

Credits

Art Direction / Design:
Rob van Gijzelen
Copy / Redactie:
Job van Oel
Interaction Design:
Andrea Scantamburlo, Nick Berjoan
Technische realisatie:
Merijn Boom
Account:
Dennis Bruin (MERX)
Verantwoordelijk bij klant:
Krista Bank


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Crossmedia

Projectbeschrijving
Toiletpapier is low-interest. De verkoop van toiletpapier wordt gedomineerd door huismerken en A-merken staan onder druk. Edet wil haar positie in het medium segment verstevigen. Maar waar is nog in te onderscheiden als alle toiletpapier al zacht en stevig is?
Door te kiezen voor het kinderdomein 'knutselen' is Edet in staat geweest in haar segment onderscheidende relevantie te creëren. De campagne die gerealiseerd is op dit domein kent de introductie van een character Ilmar, een knutselvriendje dat kinderen uitdaagt om te gaan knutselen met wc-rollen. Ilmar heeft zijn eigen website ilmar.tv. Een site waar je zo kort mogelijk online bezig wordt gehouden om zo snel mogelijk zelf aan het knutselen te gaan.
Rond het platform is een brede crossmediale campagne gevoerd. Deels gericht op kinderen, deels gericht op moeders. Want zeker moeders waarderen de knutsels van Ilmar. Knutselen met wc-rollen houdt hun kinderen namelijk actief en creatief.
Voor/over product of dienst
Edet toiletpapier vormt samen met Page en Lotus het A-segment in wc-papier. 75% van de wc-papierverkoop wordt ondertussen echter gerealiseerd door de huismerken van supermarkten. De supermarktketens kiezen meer en meer voor slechts twee A-merken op het schap, naast het eigen merk. Dit brengt de distributie van de A-merken in gevaar. Het is dan ook essentieel om toegevoegde waardes te creëren die verder gaan dan de kwaliteit van het product alleen.
Doelgroep(en)
Gezinnen met kinderen in Nederland en België.