Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Oxfam Novib - Rudo en Ollie
Opdrachtgever:
Oxfam Novib
Bureau:
Detroit Media
Datum eerste publicatie:
17/11/2008
url:
http://www.rudoenollie.nl
Categorie:
Interactieve TV & Online Video
Innovation
Content
Design

Credits

Concept:
Victor de Wee (Detroit Media)
Art Direction / Design:
Victor de Wee (Detroit Media), 100% Halal
Copy / Redactie:
Desmond Hillebrand (Detroit Media)
Interaction Design:
Victor de Wee (Detroit Media), Frank van Bemmel
Technische realisatie:
Frank van Bemmel (Detroit Media)
Account:
Oxfam Novib
Verantwoordelijk bij klant:
Roy Vink, Wendy Hoenkamp


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Interactieve TV & Online Video

Projectbeschrijving
Rudo is een Afrikaanse boer. Samen met zijn olifant Ollie is hij de hoofdfiguur in een serie grappige animatiefilms over de voedselcrisis. Rudo & Ollie nemen je mee langs de oorzaken én geven tips voor nuttige bijdragen aan het oplossen van de voedselcrisis.
Voor/over product of dienst
Verkeerd landbouwbeleid, oneerlijke handel, een slecht biobrandstoffenbeleid en de verandering van het klimaat. Het zijn allemaal oorzaken van de voedselcrisis. Hoe meer mensen zich uitspreken tegen die oorzaken, hoe meer druk Oxfam Novib kan uitoefenen op regeringen en internationale instellingen.
Doelgroep(en)
Primair: de geëngageerden en ruimdenkers vlgs. WIN-segmentering van TNS NIPO (of postmaterialisten en kosmopolieten volgens Mentalitysegmentering van Motivaction);
Secundair: de zakelijken vlgs. WIN-segmentering van TNS NIPO;
Leeftijd: 16-40 jaar.


Case omschrijving: Innovation

Projectbeschrijving
Rudo is een Afrikaanse boer. Samen met zijn olifant Ollie is hij de hoofdfiguur in een serie grappige animatiefilms over de voedselcrisis. Rudo & Ollie nemen je mee langs de oorzaken én geven tips voor nuttige bijdragen aan het oplossen van de voedselcrisis.
Voor/over product of dienst
Verkeerd landbouwbeleid, oneerlijke handel, een slecht biobrandstoffenbeleid en de verandering van het klimaat. Het zijn allemaal oorzaken van de voedselcrisis. Hoe meer mensen zich uitspreken tegen die oorzaken, hoe meer druk Oxfam Novib kan uitoefenen op regeringen en internationale instellingen.
Doelgroep(en)
Primair: de geëngageerden en ruimdenkers vlgs. WIN-segmentering van TNS NIPO (of postmaterialisten en kosmopolieten volgens Mentalitysegmentering van Motivaction);
Secundair: de zakelijken vlgs. WIN-segmentering van TNS NIPO;
Leeftijd: 16-40 jaar.


Case omschrijving: Content

Projectbeschrijving
Rudo is een Afrikaanse boer. Samen met zijn olifant Ollie is hij de hoofdfiguur in een serie grappige animatiefilms over de voedselcrisis. Rudo & Ollie nemen je mee langs de oorzaken én geven tips voor nuttige bijdragen aan het oplossen van de voedselcrisis.
Voor/over product of dienst
Verkeerd landbouwbeleid, oneerlijke handel, een slecht biobrandstoffenbeleid en de verandering van het klimaat. Het zijn allemaal oorzaken van de voedselcrisis. Hoe meer mensen zich uitspreken tegen die oorzaken, hoe meer druk Oxfam Novib kan uitoefenen op regeringen en internationale instellingen.
Doelgroep(en)
Primair: de geëngageerden en ruimdenkers vlgs. WIN-segmentering van TNS NIPO (of postmaterialisten en kosmopolieten volgens Mentalitysegmentering van Motivaction);
Secundair: de zakelijken vlgs. WIN-segmentering van TNS NIPO;
Leeftijd: 16-40 jaar.


Case omschrijving: Design

Projectbeschrijving
Rudo is een Afrikaanse boer. Samen met zijn olifant Ollie is hij de hoofdfiguur in een serie grappige animatiefilms over de voedselcrisis. Rudo & Ollie nemen je mee langs de oorzaken én geven tips voor nuttige bijdragen aan het oplossen van de voedselcrisis.
Voor/over product of dienst
Verkeerd landbouwbeleid, oneerlijke handel, een slecht biobrandstoffenbeleid en de verandering van het klimaat. Het zijn allemaal oorzaken van de voedselcrisis. Hoe meer mensen zich uitspreken tegen die oorzaken, hoe meer druk Oxfam Novib kan uitoefenen op regeringen en internationale instellingen.
Doelgroep(en)
Primair: de geëngageerden en ruimdenkers vlgs. WIN-segmentering van TNS NIPO (of postmaterialisten en kosmopolieten volgens Mentalitysegmentering van Motivaction);
Secundair: de zakelijken vlgs. WIN-segmentering van TNS NIPO;
Leeftijd: 16-40 jaar.