Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Marine Infodagen
Opdrachtgever:
Koninklijke Marine
Bureau:
BiggerWorks
Datum eerste publicatie:
05/11/2008
url:
http://wbdm.nl/
Categorie:
Mobile

Credits

Concept:
BiggerWorks
Art Direction / Design:
BiggerWorks en ACA-JES
Copy / Redactie:
ACA-JES
Interaction Design:
BiggerWorks
Technische realisatie:
BiggerWorks
Account:
BiggerWorks
Verantwoordelijk bij klant:
Niels vd Heijden en Gijs Portengen


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Mobile

Projectbeschrijving
Het hele jaar door organiseert de Marine diverse Infodagen voor diverse disciplines, waar per jaar meer dan 2000 geïnteresseerden op af komen. Inschrijving geschiedt via de website en wervings- en arbeidsbureaus.
In opdracht van de Koninklijke Marine heeft BiggerWorks een mobiel concept ontwikkeld geheel gericht op de mensen die zich ingeschreven hadden voor de Marine Infodagen. In eerste instantie in de vorm van een pilot voor 9 verschillende Infodagen, met als doel om te kijken hoe de ontvangers en de organisatie hierop reageerden.
Voor/over product of dienst
Alle bezoekers die hun 06-nummer hadden opgegeven bij de inschrijving voor een bepaalde Infodag, ontvingen 2 dagen voor aanvang een PERSONALIZED sms-bericht met daarin een link naar een PERSOONLIJKE mobiele site over de betreffende Infodag. Het sms-bericht zag er als volgt uit: "Hi Dennis, leuk dat jij overmorgen naar de Infodag Mariniers komt. Klik op bijgaande link voor alle informatie over de Infodag: http:wbdm.nl/1234545678".
Op de mobiele site werd Dennis wederom met zijn voornaam aangesproken en vond hij alle relevante informatie over deze Infodag: aanvangstijden, programma, foto's en video’s van de voorgaande dagen, adresgegevens, plus routeplanners met links naar 9292OV en Routenet. Op de mobiele site van 9292OV stond het betreffende aankomststation en de aankomsttijd al ingevuld stond(bijvoorbeeld Den Helder Zuid, 07:45) en hoefde de gebruiker alleen zijn vertrekstation in te vullen.
Om 16:00, na afloop van iedere Infodag, ontving de bezoeker wederom een PERSONALIZED sms-bericht: "Hi Dennis, leuk dat je vandaag op de Infodag Mariniers geweest bent. Klik op onderstaande link, en laat weten wat je van de dag vond http://wbdm./nl/12345678." De bezoeker kwam weer op de mobiele site waar nu een mini-enquête en wat sfeerbeelden toegevoegd waren.
De mini-enquête bestond uit 6 meerkeuze vragen en een open vragen over de afgelopen Infodag. De sfeerbeelden bestonden uit foto's en filmpjes van diverse onderdelen van de betreffende Infodag.
Tijdens 3 van Infodagen, hebben we ook Bluetooth ingezet om de ervaringen op het schip te verrijken met een spectaculair filmpje van een lancering van een raket. De Bluetooth-zender stond opgesteld in de centrale hangar van het schip, waar alle bezoekers zouden passeren. De gidsen wezen de bezoekers op de mogelijkheid en er hing ook postermateriaal om de Bluetooth-actie te promoten.
Doelgroep(en)
De gehele mobiele oplossing was gericht op alle ingeschreven bezoekers van de Infodagen, die bij hun inschrijving hun 06-nummer hadden opgegeven.
In 2008 hebben bezoekers van 9 Infodagen kennisgemaakt met deze mobiele diensten.