Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
DataBay Website
Opdrachtgever:
DataBay
Bureau:
RAPP
Datum eerste publicatie:
01/01/2008
url:
http://www.ourentry.nl/case/databay.html#
Categorie:
Website
Design

Credits

Concept:
Pascal Bier, Serge Wijngaarden (cd)
Art Direction / Design:
Pascal Bier, Robin Pas (cd)
Copy / Redactie:
Serge Wijngaarden, Floris Cornelissen
Interaction Design:
Pascal Bier, Robin Pas, Nick Berjoan (Innerworld)
Technische realisatie:
Nick Berjoan (Innerworld)
Account:
Jos Vis
Verantwoordelijk bij klant:
Guido Perotti, Sander auf dem Brinke en Ernst Noppers


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Website

Projectbeschrijving
DataBay is een dienstverlener op het gebied van ‘analytical CRM’: het gebruikt beschikbare klantdata om campagneprocessen te verbeteren. Dit is een tak van sport die weinig mensen kennen en het valt niet mee om dergelijke droge kost op een aantrekkelijke manier onder de aandacht te brengen. De uitdaging was dan ook om de diensten en de visie van DataBay op en levendige en vooral inspirerende wijze weer te geven. Een wijze die aansluit bij de vooruitstrevende manier van werken van de organisatie. Een manier die anders is dan anders en die de doelgroep versteld doet staan. Dit heeft ons geïnspireerd tot het ontwerpen en bouwen van een site die bezoekers als het ware meeneemt in de wereld van DataBay. Alsof de bezoeker in een game is beland, ontdekt hij wat CRM voor zijn organisatie of merk kan betekenen.
Voor/over product of dienst
DataBay levert verschillende diensten met betrekking tot CRM. Het bedrijf gebruikt klantinformatie om adverteerders strategisch advies te geven over klantmanagement: hoe worden klantcontacten, -relaties en -potentieel optimaal benut. Deze dienstverlening laat zich moeilijk visualiseren. Al was het maar omdat de organisatie helemaal aan het begin van een proces werkt en geen tastbare of creatieve output levert.
Doelgroep(en)
Potentiële klanten
Huidige klanten
Potentiële & nieuwe medewerkers


Case omschrijving: Design

Projectbeschrijving
DataBay is een dienstverlener op het gebied van ‘analytical CRM’: het gebruikt beschikbare klantdata om campagneprocessen te verbeteren. Dit is een tak van sport die weinig mensen kennen en het valt niet mee om dergelijke droge kost op een aantrekkelijke manier onder de aandacht te brengen. De uitdaging was dan ook om de diensten en de visie van DataBay op en levendige en vooral inspirerende wijze weer te geven. Een wijze die aansluit bij de vooruitstrevende manier van werken van de organisatie. Een manier die anders is dan anders en die de doelgroep versteld doet staan. Dit heeft ons geïnspireerd tot het ontwerpen en bouwen van een site die bezoekers als het ware meeneemt in de wereld van DataBay. Alsof de bezoeker in een game is beland, ontdekt hij wat CRM voor zijn organisatie of merk kan betekenen.
Voor/over product of dienst
DataBay levert verschillende diensten met betrekking tot CRM. Het bedrijf gebruikt klantinformatie om adverteerders strategisch advies te geven over klantmanagement: hoe worden klantcontacten, -relaties en -potentieel optimaal benut. Deze dienstverlening laat zich moeilijk visualiseren. Al was het maar omdat de organisatie helemaal aan het begin van een proces werkt en geen tastbare of creatieve output levert.
Doelgroep(en)
Potentiële klanten
Huidige klanten
Potentiële & nieuwe medewerkers