Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Overal je vrienden bij je
Opdrachtgever:
Microsoft
Bureau:
Red Urban
Datum eerste publicatie:
01/09/2008
url:
http://www.inzendingen.com/spinawards/2009/wlmadvertising/main.html
Categorie:
Online Campagne
Design
Innovation
Online Campagne

Credits

Concept:
Jelle Kolleman, Robert Hagendoorn
Art Direction / Design:
Jelle Kolleman, Marieke Kuijl, Stijn Kooij
Copy / Redactie:
Robert Hagendoorn
Technische realisatie:
Kees van Dorp, Tim Roosen, Hendrik-Jan Megens, Dennis de Rooij
Account:
Sjoerd van Loon, Ragna Hes
Verantwoordelijk bij klant:
Arnout Hemel, Derk Wagenaar


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Online Campagne

Projectbeschrijving
Windows Live Messenger heeft in Nederland ruim 6 miljoen actieve, vaak jonge gebruikers die 80 miljoen gesprekken per dag voeren. ‘Overal je vrienden bij je’ is een campagne die deze groep bewust maakt van het feit dat chatten met je mobiele telefoon ‘the next best thing’ is.
 
Brandpunt van de campagne is een belevingssite waarop de bezoekers ervaren hoe Windows Live Messenger voor je mobiel werkt. Op de site duikt de bezoeker als het ware in het leven van vier vrienden die niet meer zonder ‘chatten met hun mobiel’ kunnen. De bezoeker maakt kennis met de vier vrienden, ‘reist’ van locatie naar locatie en volgt hun chat.
 
Om de bezoekers van MSN.nl een voorproefje te geven van beleving, is een spectaculaire take-over ontwikkeld, die een glimp geeft van de ‘actie’ op de site.
Voor/over product of dienst
Instant Messaging heeft voor jongeren tot 24 jaar een belangrijke sociale functie. Als ze niet fysiek bij elkaar zijn, blijven ze vanaf achter de pc of laptop toch in contact. In Nederland is Windows Live Messenger met ruim 6 miljoen actieve gebruikers die 80 miljoen gesprekken per dag voeren, veruit het meest populaire chatplatform.
Doelgroep(en)
De 2 miljoen meest intensieve gebruikers van Windows Live Messenger voeren meer dan 600 sessies per maand. Deze groep zit met name in de leeftijd van 11 tot 20 jaar. De helft van deze groep heeft niet de koopkracht die nodig is voor een flatfee abonnement. Bij deze groep is het van belang dat zij hun meest populaire communicatie vehikel nu nooit meer hoeven te missen en altijd binnen handbereik is.
 
De communicatie doelgroep bestaat uit mannen en vrouwen (jongens en meisjes) in de leeftijd van 20 tot 24 jaar. Dit is de groep heavy users die aspiratief zijn voor de gebruikers groep daaronder jonger dan 20 jaar.


Case omschrijving: Design

Projectbeschrijving
Windows Live Messenger heeft in Nederland ruim 6 miljoen actieve, vaak jonge gebruikers die 80 miljoen gesprekken per dag voeren. ‘Overal je vrienden bij je’ is een campagne die deze groep bewust maakt van het feit dat chatten met je mobiele telefoon ‘the next best thing’ is.
 
Brandpunt van de campagne is een belevingssite waarop de bezoekers ervaren hoe Windows Live Messenger voor je mobiel werkt. Op de site duikt de bezoeker als het ware in het leven van vier vrienden die niet meer zonder ‘chatten met hun mobiel’ kunnen. De bezoeker maakt kennis met de vier vrienden, ‘reist’ van locatie naar locatie en volgt hun chat.
 
Om de bezoekers van MSN.nl een voorproefje te geven van beleving, is een spectaculaire take-over ontwikkeld, die een glimp geeft van de ‘actie’ op de site.
Voor/over product of dienst
Instant Messaging heeft voor jongeren tot 24 jaar een belangrijke sociale functie. Als ze niet fysiek bij elkaar zijn, blijven ze vanaf achter de pc of laptop toch in contact. In Nederland is Windows Live Messenger met ruim 6 miljoen actieve gebruikers die 80 miljoen gesprekken per dag voeren, veruit het meest populaire chatplatform.
Doelgroep(en)
De 2 miljoen meest intensieve gebruikers van Windows Live Messenger voeren meer dan 600 sessies per maand. Deze groep zit met name in de leeftijd van 11 tot 20 jaar. De helft van deze groep heeft niet de koopkracht die nodig is voor een flatfee abonnement. Bij deze groep is het van belang dat zij hun meest populaire communicatie vehikel nu nooit meer hoeven te missen en altijd binnen handbereik is.
 
De communicatie doelgroep bestaat uit mannen en vrouwen (jongens en meisjes) in de leeftijd van 20 tot 24 jaar. Dit is de groep heavy users die aspiratief zijn voor de gebruikers groep daaronder jonger dan 20 jaar.


Case omschrijving: Innovation

Projectbeschrijving
Windows Live Messenger heeft in Nederland ruim 6 miljoen actieve, vaak jonge gebruikers die 80 miljoen gesprekken per dag voeren. ‘Overal je vrienden bij je’ is een campagne die deze groep bewust maakt van het feit dat chatten met je mobiele telefoon ‘the next best thing’ is.
 
Brandpunt van de campagne is een belevingssite waarop de bezoekers ervaren hoe Windows Live Messenger voor je mobiel werkt. Op de site duikt de bezoeker als het ware in het leven van vier vrienden die niet meer zonder ‘chatten met hun mobiel’ kunnen. De bezoeker maakt kennis met de vier vrienden, ‘reist’ van locatie naar locatie en volgt hun chat.
 
Om de bezoekers van MSN.nl een voorproefje te geven van beleving, is een spectaculaire take-over ontwikkeld, die een glimp geeft van de ‘actie’ op de site.
Voor/over product of dienst
Instant Messaging heeft voor jongeren tot 24 jaar een belangrijke sociale functie. Als ze niet fysiek bij elkaar zijn, blijven ze vanaf achter de pc of laptop toch in contact. In Nederland is Windows Live Messenger met ruim 6 miljoen actieve gebruikers die 80 miljoen gesprekken per dag voeren, veruit het meest populaire chatplatform.
Doelgroep(en)
De 2 miljoen meest intensieve gebruikers van Windows Live Messenger voeren meer dan 600 sessies per maand. Deze groep zit met name in de leeftijd van 11 tot 20 jaar. De helft van deze groep heeft niet de koopkracht die nodig is voor een flatfee abonnement. Bij deze groep is het van belang dat zij hun meest populaire communicatie vehikel nu nooit meer hoeven te missen en altijd binnen handbereik is.
 
De communicatie doelgroep bestaat uit mannen en vrouwen (jongens en meisjes) in de leeftijd van 20 tot 24 jaar. Dit is de groep heavy users die aspiratief zijn voor de gebruikers groep daaronder jonger dan 20 jaar.


Case omschrijving: Online Campagne

Projectbeschrijving
Windows Live Messenger heeft in Nederland ruim 6 miljoen actieve, vaak jonge gebruikers die 80 miljoen gesprekken per dag voeren. ‘Overal je vrienden bij je’ is een campagne die deze groep bewust maakt van het feit dat chatten met je mobiele telefoon ‘the next best thing’ is.
 
Brandpunt van de campagne is een belevingssite waarop de bezoekers ervaren hoe Windows Live Messenger voor je mobiel werkt. Op de site duikt de bezoeker als het ware in het leven van vier vrienden die niet meer zonder ‘chatten met hun mobiel’ kunnen. De bezoeker maakt kennis met de vier vrienden, ‘reist’ van locatie naar locatie en volgt hun chat.
 
Om de bezoekers van MSN.nl een voorproefje te geven van beleving, is een spectaculaire take-over ontwikkeld, die een glimp geeft van de ‘actie’ op de site.
Voor/over product of dienst
Instant Messaging heeft voor jongeren tot 24 jaar een belangrijke sociale functie. Als ze niet fysiek bij elkaar zijn, blijven ze vanaf achter de pc of laptop toch in contact. In Nederland is Windows Live Messenger met ruim 6 miljoen actieve gebruikers die 80 miljoen gesprekken per dag voeren, veruit het meest populaire chatplatform.
Doelgroep(en)
De 2 miljoen meest intensieve gebruikers van Windows Live Messenger voeren meer dan 600 sessies per maand. Deze groep zit met name in de leeftijd van 11 tot 20 jaar. De helft van deze groep heeft niet de koopkracht die nodig is voor een flatfee abonnement. Bij deze groep is het van belang dat zij hun meest populaire communicatie vehikel nu nooit meer hoeven te missen en altijd binnen handbereik is.
 
De communicatie doelgroep bestaat uit mannen en vrouwen (jongens en meisjes) in de leeftijd van 20 tot 24 jaar. Dit is de groep heavy users die aspiratief zijn voor de gebruikers groep daaronder jonger dan 20 jaar.