Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Ford Fiesta Su Casa
Opdrachtgever:
Ford Nederland
Bureau:
Brand New Telly Industries / Mindshare Inventions
Datum eerste publicatie:
26/01/2008
url:
http://www.fiestasucasa.nl
Categorie:
Media-Inzet
Crossmedia
Online Campagne

Credits

Concept:
Wouter van der Pauw, Bas Nuissl, Henkjan Weisink
Art Direction / Design:
Hans de Ruiter, Dennis van der Meule, Wouter van der Pauw
Copy / Redactie:
Anouk van Hemert
Interaction Design:
Wouter van der Pauw
Technische realisatie:
Menno van der Horst
Account:
Marieke Prette
Verantwoordelijk bij klant:
Frits Vliegenthart, Jacqueline Tromp


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Media-Inzet

Projectbeschrijving
Alles aan de Fiesta is nieuw. Van de styling, materialen en technologie tot de ontwikkel- en fabricageprocessen waarmee de auto tot stand is gekomen. Kortom, het juiste moment om te innoveren op campagne gebied.Fiesta Su Casa gaat uit van de kracht van social networks. Via de campagne spreekt Ford niet langer via massamedia met jongeren maar bereikt ze via hun eigen sociale netwerk.Bij Fiesta Su Casa maken consumenten kans op een unieke experience, Don Diablo die tijdens een top feest hun huiskamer remixt met een spectaculaire live show.Meedoen betekent dat je zelf aan de slag moet. Deelnemers krijgen van ons een pakket waarmee ze zelf hun vrienden moeten overtuigen van de Ford Fiesta Su Casa. Dit pakket bestaat o.a. uit ;banners, een e-mailing, verschillende profiel pimps voor hun Hyves en vijf gouden tips om zo veel mogelijk vrienden te bereiken (allemaal Ford Fiesta branded).Het spel is simpel; Promoot de nieuwe Fiesta, nodig al je vrienden uit voor jouw feest en laat ze via een gadget op je Hyves pagina bevestigen dat ze komen. Degene met de langste gastenlijst wint.
Naast Don Diablo geven we ook jong talent een kans. Op Fiesta Radio (online radiostation) draaien we door Don geselecteerd talent, dat zelf hun eigen mixes heeft geupload via de site. De beste draait samen met Don Diablo op een van de Fiesta Su Casa’s.De campagne wordt ondersteund door media inkoop bij Hyves en Veronica. Hierbij is Hyves vooral bedoeld om het mechanisme aan te zwengelen en Veronica om de awareness te verhogen.
Voor/over product of dienst
De Ford Fiesta is volledig opnieuw ontworpen. De auto is gestroomlijnd, sexy en zeer geraffineerd en ademt de geest van een frisse, moderne en dynamische wereld. Helemaal van nu.
Doelgroep(en)
Man / Vrou : 18 / 26


Case omschrijving: Crossmedia

Projectbeschrijving
Alles aan de Fiesta is nieuw. Van de styling, materialen en technologie tot de ontwikkel- en fabricageprocessen waarmee de auto tot stand is gekomen. Kortom, het juiste moment om te innoveren op campagne gebied.Fiesta Su Casa gaat uit van de kracht van social networks. Via de campagne spreekt Ford niet langer via massamedia met jongeren maar bereikt ze via hun eigen sociale netwerk.Bij Fiesta Su Casa maken consumenten kans op een unieke experience, Don Diablo die tijdens een top feest hun huiskamer remixt met een spectaculaire live show.Meedoen betekent dat je zelf aan de slag moet. Deelnemers krijgen van ons een pakket waarmee ze zelf hun vrienden moeten overtuigen van de Ford Fiesta Su Casa. Dit pakket bestaat o.a. uit ;banners, een e-mailing, verschillende profiel pimps voor hun Hyves en vijf gouden tips om zo veel mogelijk vrienden te bereiken (allemaal Ford Fiesta branded).Het spel is simpel; Promoot de nieuwe Fiesta, nodig al je vrienden uit voor jouw feest en laat ze via een gadget op je Hyves pagina bevestigen dat ze komen. Degene met de langste gastenlijst wint.
Naast Don Diablo geven we ook jong talent een kans. Op Fiesta Radio (online radiostation) draaien we door Don geselecteerd talent, dat zelf hun eigen mixes heeft geupload via de site. De beste draait samen met Don Diablo op een van de Fiesta Su Casa’s.De campagne wordt ondersteund door media inkoop bij Hyves en Veronica. Hierbij is Hyves vooral bedoeld om het mechanisme aan te zwengelen en Veronica om de awareness te verhogen.
Voor/over product of dienst
De Ford Fiesta is volledig opnieuw ontworpen. De auto is gestroomlijnd, sexy en zeer geraffineerd en ademt de geest van een frisse, moderne en dynamische wereld. Helemaal van nu.
Doelgroep(en)
Man / Vrou : 18 / 26


Case omschrijving: Online Campagne

Projectbeschrijving
Alles aan de Fiesta is nieuw. Van de styling, materialen en technologie tot de ontwikkel- en fabricageprocessen waarmee de auto tot stand is gekomen. Kortom, het juiste moment om te innoveren op campagne gebied.Fiesta Su Casa gaat uit van de kracht van social networks. Via de campagne spreekt Ford niet langer via massamedia met jongeren maar bereikt ze via hun eigen sociale netwerk.Bij Fiesta Su Casa maken consumenten kans op een unieke experience, Don Diablo die tijdens een top feest hun huiskamer remixt met een spectaculaire live show.Meedoen betekent dat je zelf aan de slag moet. Deelnemers krijgen van ons een pakket waarmee ze zelf hun vrienden moeten overtuigen van de Ford Fiesta Su Casa. Dit pakket bestaat o.a. uit ;banners, een e-mailing, verschillende profiel pimps voor hun Hyves en vijf gouden tips om zo veel mogelijk vrienden te bereiken (allemaal Ford Fiesta branded).Het spel is simpel; Promoot de nieuwe Fiesta, nodig al je vrienden uit voor jouw feest en laat ze via een gadget op je Hyves pagina bevestigen dat ze komen. Degene met de langste gastenlijst wint.
Naast Don Diablo geven we ook jong talent een kans. Op Fiesta Radio (online radiostation) draaien we door Don geselecteerd talent, dat zelf hun eigen mixes heeft geupload via de site. De beste draait samen met Don Diablo op een van de Fiesta Su Casa’s.De campagne wordt ondersteund door media inkoop bij Hyves en Veronica. Hierbij is Hyves vooral bedoeld om het mechanisme aan te zwengelen en Veronica om de awareness te verhogen.
Voor/over product of dienst
De Ford Fiesta is volledig opnieuw ontworpen. De auto is gestroomlijnd, sexy en zeer geraffineerd en ademt de geest van een frisse, moderne en dynamische wereld. Helemaal van nu.
Doelgroep(en)
Man / Vrou : 18 / 26