Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
LG Renoir; the first mobile shoot
Opdrachtgever:
LG Electronics
Bureau:
Brand New Telly Industries / Mindshare inventions
Datum eerste publicatie:
16/11/2008
url:
http://www.lgrenoiractie.nl
Categorie:
Content
Crossmedia
Innovation
Media-Inzet

Credits

Concept:
Wouter van der Pauw, Bas Nuissl, Henkjan Weisink
Art Direction / Design:
Wouter van der Pauw
Copy / Redactie:
Nina Aaldering, Wouter van der Pauw
Interaction Design:
Wouter van der Pauw, Antonio Consilvio
Technische realisatie:
Antonio Consilvio
Account:
Marieke Prette
Verantwoordelijk bij klant:
Irene Filmer


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Content

Projectbeschrijving
Wereldwijd de eerste campagne die volledig geschoten is met een mobiele telefoon. Voor de introductie campagne van de Renoir, de eerste 8 megapixel cameratelefoon van LG, hebben we Carli Hermès de uitdaging gegeven om unieke content te schieten die de basis vormt voor een multimediale campagne.We stuurden Carli naar Jakarta waar hij 24 uur uit het leven van ’s werelds no 1 DJ, Armin van Buuren, vast legde met zijn LG Renoir. De foto’s en film gebruiken we voor de introductiecampagne van de Renoir. Daarnaast is Armin zo onder de indruk van het resultaat dat hij de foto’s gebruikt als cover voor zijn nieuwe album.
De campagne bestaat uit o.a. online, print, een viral en veel redactionele content. Het middelpunt van de campagne is een site waarop alle content (film en foto) te zien is en Carli tips geeft over hoe je het beste resultaat uit je Renoir kunt halen.De dag dat de campagne geplaatst is, werd deze snel opgepikt door verschillende leading fora op het gebied van gadgets en mobiele telefonie. Er ontstaat een flinke discussie over technologische vernieuwing en daarbij wordt de Renoir erg vaak als positief voorbeeld genoemd. Daarnaast bereikt het project de massa via o.a. dagbladen, tijdschriften, de ochtendshow van Ruud de Wild en RTL Boulevard (free publicity).Om het verhaal compleet te maken hebben we een limited editon Armin van Buuren telefoon gemaakt (10.000st) waar zijn album en al het artwork op is gepreload.
Voor/over product of dienst
De LG Renoir een cameratelefoon van LG Electronics. De telefoon heeft twee sterke USP's. De 8 megapixel camera met een Schneider-Kreuznach lens en het is de eerste telefoon met dolby mobile music. Het toestel is voorzien van een touchscreen.
Doelgroep(en)
Man / Vrouw : 18 / 26


Case omschrijving: Crossmedia

Projectbeschrijving
Wereldwijd de eerste campagne die volledig geschoten is met een mobiele telefoon. Voor de introductie campagne van de Renoir, de eerste 8 megapixel cameratelefoon van LG, hebben we Carli Hermès de uitdaging gegeven om unieke content te schieten die de basis vormt voor een multimediale campagne.We stuurden Carli naar Jakarta waar hij 24 uur uit het leven van ’s werelds no 1 DJ, Armin van Buuren, vast legde met zijn LG Renoir. De foto’s en film gebruiken we voor de introductiecampagne van de Renoir. Daarnaast is Armin zo onder de indruk van het resultaat dat hij de foto’s gebruikt als cover voor zijn nieuwe album.
De campagne bestaat uit o.a. online, print, een viral en veel redactionele content. Het middelpunt van de campagne is een site waarop alle content (film en foto) te zien is en Carli tips geeft over hoe je het beste resultaat uit je Renoir kunt halen.De dag dat de campagne geplaatst is, werd deze snel opgepikt door verschillende leading fora op het gebied van gadgets en mobiele telefonie. Er ontstaat een flinke discussie over technologische vernieuwing en daarbij wordt de Renoir erg vaak als positief voorbeeld genoemd. Daarnaast bereikt het project de massa via o.a. dagbladen, tijdschriften, de ochtendshow van Ruud de Wild en RTL Boulevard (free publicity).Om het verhaal compleet te maken hebben we een limited editon Armin van Buuren telefoon gemaakt (10.000st) waar zijn album en al het artwork op is gepreload.
Voor/over product of dienst
De LG Renoir een cameratelefoon van LG Electronics. De telefoon heeft twee sterke USP's. De 8 megapixel camera met een Schneider-Kreuznach lens en het is de eerste telefoon met dolby mobile music. Het toestel is voorzien van een touchscreen.
Doelgroep(en)
Man / Vrouw : 18 / 26


Case omschrijving: Innovation

Projectbeschrijving
Wereldwijd de eerste campagne die volledig geschoten is met een mobiele telefoon. Voor de introductie campagne van de Renoir, de eerste 8 megapixel cameratelefoon van LG, hebben we Carli Hermès de uitdaging gegeven om unieke content te schieten die de basis vormt voor een multimediale campagne.We stuurden Carli naar Jakarta waar hij 24 uur uit het leven van ’s werelds no 1 DJ, Armin van Buuren, vast legde met zijn LG Renoir. De foto’s en film gebruiken we voor de introductiecampagne van de Renoir. Daarnaast is Armin zo onder de indruk van het resultaat dat hij de foto’s gebruikt als cover voor zijn nieuwe album.
De campagne bestaat uit o.a. online, print, een viral en veel redactionele content. Het middelpunt van de campagne is een site waarop alle content (film en foto) te zien is en Carli tips geeft over hoe je het beste resultaat uit je Renoir kunt halen.De dag dat de campagne geplaatst is, werd deze snel opgepikt door verschillende leading fora op het gebied van gadgets en mobiele telefonie. Er ontstaat een flinke discussie over technologische vernieuwing en daarbij wordt de Renoir erg vaak als positief voorbeeld genoemd. Daarnaast bereikt het project de massa via o.a. dagbladen, tijdschriften, de ochtendshow van Ruud de Wild en RTL Boulevard (free publicity).Om het verhaal compleet te maken hebben we een limited editon Armin van Buuren telefoon gemaakt (10.000st) waar zijn album en al het artwork op is gepreload.
Voor/over product of dienst
De LG Renoir een cameratelefoon van LG Electronics. De telefoon heeft twee sterke USP's. De 8 megapixel camera met een Schneider-Kreuznach lens en het is de eerste telefoon met dolby mobile music. Het toestel is voorzien van een touchscreen.
Doelgroep(en)
Man / Vrouw : 18 / 26


Case omschrijving: Media-Inzet

Projectbeschrijving
Wereldwijd de eerste campagne die volledig geschoten is met een mobiele telefoon. Voor de introductie campagne van de Renoir, de eerste 8 megapixel cameratelefoon van LG, hebben we Carli Hermès de uitdaging gegeven om unieke content te schieten die de basis vormt voor een multimediale campagne.We stuurden Carli naar Jakarta waar hij 24 uur uit het leven van ’s werelds no 1 DJ, Armin van Buuren, vast legde met zijn LG Renoir. De foto’s en film gebruiken we voor de introductiecampagne van de Renoir. Daarnaast is Armin zo onder de indruk van het resultaat dat hij de foto’s gebruikt als cover voor zijn nieuwe album.
De campagne bestaat uit o.a. online, print, een viral en veel redactionele content. Het middelpunt van de campagne is een site waarop alle content (film en foto) te zien is en Carli tips geeft over hoe je het beste resultaat uit je Renoir kunt halen.De dag dat de campagne geplaatst is, werd deze snel opgepikt door verschillende leading fora op het gebied van gadgets en mobiele telefonie. Er ontstaat een flinke discussie over technologische vernieuwing en daarbij wordt de Renoir erg vaak als positief voorbeeld genoemd. Daarnaast bereikt het project de massa via o.a. dagbladen, tijdschriften, de ochtendshow van Ruud de Wild en RTL Boulevard (free publicity).Om het verhaal compleet te maken hebben we een limited editon Armin van Buuren telefoon gemaakt (10.000st) waar zijn album en al het artwork op is gepreload.
Voor/over product of dienst
De LG Renoir een cameratelefoon van LG Electronics. De telefoon heeft twee sterke USP's. De 8 megapixel camera met een Schneider-Kreuznach lens en het is de eerste telefoon met dolby mobile music. Het toestel is voorzien van een touchscreen.
Doelgroep(en)
Man / Vrouw : 18 / 26