Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
VPRO LIVE3VOOR12 interactief videogrid
Opdrachtgever:
VPRO
Bureau:
VPRO Digitaal
Datum eerste publicatie:
15/05/2008
url:
http://3voor12.vpro.nl/10y
Categorie:
Interactieve TV & Online Video

Credits

Concept:
Frank Bosma (VPRO Digitaal), Reinier Bruijne (VPRO Digitaal), Leonieke Verhoog (VPRO Digitaal), Leonieke Daalder (3VOOR12), Ron van der Sterren (3VOOR12)
Art Direction / Design:
Joris-jan van den Boom (VPRO Digitaal), Jerry den Ambtman (VPRO Digitaal), Marco Raaphorst (Melodiefabriek - leadermuziek)
Copy / Redactie:
1000 3voor12lokaal vrijwilligers, Ron van der Sterren (3VOOR12), Leonieke Daalder (3VOOR12), Erik Zwennes (3VOOR12), Atze de Vrieze (3VOOR12), Jacinthe Versteeg (3VOOR12)
Interaction Design:
Joris-jan van den Boom (VPRO Digitaal)
Technische realisatie:
Frank Bosma (VPRO Digitaal), Marcel Maatkamp (VPRO Digitaal), Roeland Landegent (http://roelandp.nl/) en DutchView Webcasting
Account:
3VOOR12
Verantwoordelijk bij klant:
Ron van der Sterren


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Interactieve TV & Online Video

Projectbeschrijving
VPRO's LIVE3VOOR12 was een interactieve videowebsite met 18 live videostreams van podia uit heel Nederland, 2 digitale televisiekanalen, 1 Teaserkanaal, 1 Twitterbackchannel en 18 spoorboekjes van alle concerten.
3VOOR12, het crossmediale popmagazine van de VPRO, vierde op 15 mei 2008 haar 10-jarige verjaardag met LIVE3VOOR12. Voor deze gelegenheid zonden 1000 vrijwilligers van alle lokale 3VOOR12 divisies drie uur lang uit met live muziek vanuit hun regio. Die 16 live concerten, een radio-uitzending en een televisieshow waren op een interactief live videogrid en op het digitale themakanaal te volgen. Bezoekers kunnen zelf navigeren van concert tot concert, aangemoedigd door de teasers van de makers, het programma-overzicht in de mouse-over en enthousiaste tweets van andere kijkers.
Voor/over product of dienst
LIVE3VOOR12 is een uniek crossmediaal live concept waarbij, met de kracht van duizend vrijwilligers, in het korte tijdsbestek van 3 uur, 16 live concerten, een live videoregistratie van Club3VOOR12 radio-uitzending en een live televisieshow vanuit de 3VOOR12 studio bij elkaar werden gebracht. De bezoeker kon in een interactief videogrid zelf door de 18 kanalen navigeren, aangemoedigd door teasers van de lokale afdelingen zelf bepalen welk concert het meest interessant is, de optredens op groot scherm bekijken en beluisteren en meetwitteren over de bands en de optredens.
Doelgroep(en)
Liefhebbers van alternatieve popmuziek (3VOOR12 liefhebbers) en liefhebbers van innovatieve nieuwe media en video experimenten.