Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Chatbot Billie voor BOL.com
Opdrachtgever:
Bol.com
Bureau:
Ecreation B.V.
Datum eerste publicatie:
16/12/2008
url:
http://www.bol.com/nl/m/service/chatbot/index.html
Categorie:
Media-Inzet

Credits

Concept:
Sam de Bruijn, Sjoerd van Dijk en Paul van Lent
Art Direction / Design:
Manuel Francken en Anita Doma?ska
Copy / Redactie:
Geertina van Duuren
Interaction Design:
Twan Claassen en Manuel Francken
Technische realisatie:
Twan Claassen
Account:
Sam de Bruijn
Verantwoordelijk bij klant:
Michel Schaeffer, Willem-Jan Lems en Bente van der Ark


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Media-Inzet

Projectbeschrijving
Bol.com biedt nu de mogelijkheid producten te zoeken via Billie van bol.com, een chatbot op Windows Live Messenger. Veelal zijn websites eenzijdig en missen bezoekers een daadwerkelijke dialoog. Bol.com is de eerste online retailer die een chatbot inzet als sales, marketing- en service-tool in één. Deze virtuele medewerker is een manier voor bol.com om in contact met de klant en er wordt advies gegeven bij het zoeken naar producten maar ook bij de online aankoop hiervan.
Voor/over product of dienst
Billie van bol.com is een chatbot op Windows Live Messenger die gebruikers op een gebruiksvriendelijke en heldere manier door de content van de bol.com website heen leidt. Door middel van een koppeling met de database van bol.com kunnen bezoekers op conversationele basis hun producten zoeken of vragen stellen. Daarnaast beschikt Billie van bol.com over een uitgebreide kunstmatige intelligentie zodat naast het zoeken de klant ook een traditioneel gesprek kan houden, net zoals in de offline
retail.
Doelgroep(en)
Iedereen in de leeftijdscategorie 20-49.