Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Geluk dwing je af
Opdrachtgever:
KNVB - Hachette media
Bureau:
Lemon scented tea
Datum eerste publicatie:
10/05/2008
url:
http://www.onsoranje.nl/geluk.html
Categorie:
Crossmedia

Credits

Concept:
Rogier Heijning, Kamiel van Zutphen
Art Direction / Design:
Rogier Heijning, Bas de Boer
Copy / Redactie:
Voetbalmedia
Interaction Design:
Voetbalmedia
Technische realisatie:
Jteam
Account:
Ekelien Siderius, Gijs Vijn
Verantwoordelijk bij klant:
Job Dibbel, Ruben Brave, Victor Horbach (Petra Twisk, Beatrijs Boele van Hensbroek)


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Crossmedia

Projectbeschrijving
Als Oranje speelt is iedereen opeens voetbalgek. En hoe beter we spelen, hoe meer voetbalfans er zijn. Het ‘Oranjegevoel’ is een belangrijke motivatie om informatie over voetbal te zoeken. Toen de KNVB en Hachtte Media in aanloop naar de EK 2008 het web portal OnsOranje.nl lanceerden, speelden we in op het Oranjegevoel om het portal te promoten.
 
Dwing het geluk af voor Oranje.
 
Een deel van het portal werd opgedragen aan het universele gebruik van fans en spelers om te proberen hun team geluk te brengen. De campagne riep Oranjesupporters op om hun geluksrituelen, bezweringen, amulettenen en mascottes in te zetten om ons team te helpen winnen, en succesvolle acties te delen met anderen. Alle ingestuurde tips en filmpjes kregen een plaats op de site en werden gebruikt om de site te promoten.
 
Abri’s, IM’s, stadionborden en stadion flyers riepen mensen op ‘het geluk af te dwingen voor Oranje’ en zorgden voor naamsbekendheid.
 
Radiocommercials leerden ons welke geluksrituelen onze tegenstanders inzetten om van ons te winnen, en riepen op tot een tegenactie.
 
Om fans te inspireren, verspreidden we een korte documentaire over Rinus en zijn gekoesterde ‘Glücksbratwurst’ die het Nederlands Elftal in ’88de winst op Duitsland bracht.
Voor/over product of dienst
Het platform OnsOranje.nl biedt gedetailleerde informatie en infotainment voor voetbalkenners en Oranjefans.
Doelgroep(en)
Iedereen die het Nederlands Elftal een warm hart toedraagt tijdens de EK, van voetbalfanaat tot Oranje-meeloper.