Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Accenture Recruiting campagne
Opdrachtgever:
Accenture
Bureau:
Fitzroy
Datum eerste publicatie:
01/04/2008
url:
http://www.werkenbijaccenture.nl
Categorie:
Crossmedia

Credits

Concept:
Fitzroy
Art Direction / Design:
Fitzroy
Copy / Redactie:
Fitzroy
Interaction Design:
Fitzroy
Technische realisatie:
Fitzroy
Account:
Fitzroy
Verantwoordelijk bij klant:
Jort Possel, Sjoerd Gehring


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Crossmedia

Projectbeschrijving
In 2008 zijn de grote management en IT consultancy bedrijven volop verwikkeld in de strijd om talent. In deze markt heeft Accenture te maken met een lage bekendheid en overweging als werkgever. Terwijl er een structurele behoefte bestaat aan nieuwe instroom van junior en senior medewerkers binnen elk van de drie disciplines van Accenture. In het voorjaar van 2008 wordt daarom de grootste Nederlandse recruitmentcampagne ooit opgezet.
 
Tiger Woods is het internationale boegbeeld voor Accenture in alle corporate en recruitingcampagnes. Zijn bekendheid konden we creatief goed combineren met de lokale mogelijkheden en vaardigheden van de doelgroep op het gebied van (interactieve) media.
 
Het resultaat: een onorthodoxe campagne in vorm en media, in een markt van ‘war for talent’ die haar doelstellingen ruimschoots heeft overschreden. De naamsbekendheid steeg in deze korte periode met 15% naar 60%. De overweging om voor Accenture te werken met 10% naar 30%. En in totaal kwamen meer dan 650 kwalitatieve cv’s binnen die goed waren voor meer dan 400 eerste gesprekken.
Voor/over product of dienst
Accenture is een wereldwijd bedrijf voor management consulting, technology services en outsourcing. In 49 landen, verdeeld over 110 kantoren, werken ca. 186.000 medewerkers. Daarvan werken er ruim 2600 in Nederland.
Doelgroep(en)
Afgestudeerden en ervaren kandidaten met een interesse in consultancy en IT .