Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Y&RNJF Kerstkaart
Opdrachtgever:
Y&R Brands
Bureau:
Y&R Not Just Film en Flash Fabriek
Datum eerste publicatie:
24/12/2008
url:
http://195.248.239.183/
Categorie:
Innovation

Credits

Concept:
Bas Coolwijk en Alwine de Jong
Art Direction / Design:
Bas Coolwijk, Eric de Heij, Floris Drupsteen, Willem Gast
Copy / Redactie:
Alwine de Jong, Laurine Verweijen
Interaction Design:
Flash Fabriek/Y&R Not Just Film
Technische realisatie:
Flash Fabriek
Account:
Willem Nas, Katja Le Belle, Marcel Okker
Verantwoordelijk bij klant:
Meindert van den Heuvel


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Innovation

Projectbeschrijving
Het credo van Y&R Not Just Film is ‘resist the usual’.  In plaats van de gebruikelijke kerstkaart werd dit credo als een digitale, interactieve oproep verstuurd naar alle klanten en relaties van het bureau, om hen te inspireren voor het jaar 2009.
 
De ontvanger van de oproep kreeg de mogelijkheid zelf het klassieke kerstverhaal een andere, wellicht betere, maar in ieder geval verrassender wending te geven. Zo kon de ontvanger zelf ontdekken en bepalen wat er gebeurd zou zijn als Jozef en Maria besloten hadden hun eigen weg te bewandelen. Door juist niet naar Bethlehem te gaan, bijvoorbeeld. Of door hun ezel te verruilen voor een Landrover. Misschien waren ze dan wel in Amsterdam terecht gekomen. En was het kindeke in het Amstel Hotel geboren…
 
Met een knipoog naar de pop-up kaart bestond deze digitale kerstgroet uit een combinatie van geanimeerde illustraties in 3D met een specifiek voor dit project aangepaste en uitgebreide versie van Papervision3D voor Flash, om de pop-up vlakken te laten bewegen. Via unique ID’s in de e-mail werd het eigen bedrijfslogo van de ontvanger op een verrassende manier tijdens de animatie getoond.
Voor/over product of dienst
Reclamebureau Y&R Not Just Film is een bureau dat –met succes- buiten de conventies zoekt naar oplossingen voor complexe communicatieproblemen. De klanten en relaties van Y&R Not Just Film spelen daarin een cruciale rol; hoe meer zij bijdragen aan een andersoortige aanpak, hoe oorspronkelijker en effectiever de oplossingen kunnen zijn.
Doelgroep(en)
Klanten en relaties van Y&R Not Just Film. Van opdrachtgevers bij grote blue chips en idealistische omroepverenigingen tot de ZZP-ers die vanuit hun specialistische kennis Y&R Not Just Film adviseren.