Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Z@PP - ID Cards
Opdrachtgever:
Publieke Omroep
Bureau:
Icemedia
Datum eerste publicatie:
20/10/2008
url:
http://www.kommaaropzapp.nl
Categorie:
Online Campagne

Credits

Concept:
Thijs van Schothorst & Sander Verhof
Art Direction / Design:
Mattijs Nieuwveld & Robin Kikic
Interaction Design:
Sander Verhof
Technische realisatie:
Niels Otterspoor & Stephen van Essen
Account:
Thijs van Schothorst
Verantwoordelijk bij klant:
Chantal Ansems


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Online Campagne

Projectbeschrijving
In oktober 2008 werd de nieuwe huisstijl voor Z@PP gelanceerd. Icemedia ontwikkelde een online activatie campagne ter promotie van deze rebranding. De doelgroep werd zo geactiveerd en aangezet tot mond-tot-mond reclame. Daarnaast werden er opt-in gegevens van deelnemers verzameld zodat een relatie met hen kan worden aangegaan.
Z@PP fans konden speciale Z@PP ID-Cards bestellen; persoonlijke Z@PP visitekaartjes met eigen foto! Via een korte quiz op de actiesite kwamen deelnemers erachter welke Z@PPer het beste bij ze past! Hierna meldden ze zich aan als Z@PP-member en konden ze aan de slag met het bestellen van hun eigen ID-Cards!
De actie is aangejaagd met een tag-on in de tv-commercial van Z@PP. Het grootste deel van het succes is echter te danken aan het online en offline virale effect. De ID-Cards werden uitgedeeld aan vrienden en klasgenootjes. Zo zorgden ze voor meer awareness rondom Z@PP en werd er traffic naar de website geleid. Daarnaast werd de campagne online door de doelgroep gepromoot doordat ze de actie verspreidden middels een Hyves gadget, send-a-friend functie, buddybooster en e-card. De Z@PP ID-Cards zijn gedurende één maand verstrekt, van 20 oktober tot en met 17 november 2008.
Voor/over product of dienst
Z@PP is een tv-zender van de Publieke Omroep gericht op kinderen en jongeren.
Doelgroep(en)
Jongens en meisjes tussen de 8 en 13 jaar