Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Hardcore Piet
Opdrachtgever:
Snickers
Bureau:
FHV BBDO
Datum eerste publicatie:
29/11/2008
url:
http://www.skybox.org/spinawards/snickers_piet.html
Categorie:
Online Campagne

Credits

Concept:
Mark Muller, Joris van Elk
Art Direction / Design:
Joris van Elk
Copy / Redactie:
Mark Muller
Technische realisatie:
Jaap Kraan
Account:
Anja Froeling, Vincent van der Velde
Verantwoordelijk bij klant:
Gijs Vossmer, Menno Koningsberger


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Online Campagne

Projectbeschrijving
Sinterklaas is een tijd waarin heel Nederland wel bezig is met snoepgoed, maar niet met Snickers. Een uitgesproken moment om een offensief in te zetten.
Speciaal voor de periode rond Sinterklaas werd een viral ontwikkeld waarin de reclameslogan ‘Get on with it’ die Snickers al enkele jaren voert, een ludieke invulling kreeg.
De viral werd 1 week voorafgaande aan Sinterklaas alleen gepost op www.mannenbrandstof.nl en op Youtube. Een minimale media investering die rijkelijk werd beloont.
Binnen enkele dagen genereerde de viral meer dan 10.000 views, werd deze spontaan geplaatst op 10-tallen verschillende blogs waaronder nalden.nl en vk-mag en werd deze zelfs opgepikt door primetimeshow Dewerelddraaitdoor.
Voor/over product of dienst
Snickers
Doelgroep(en)
Geheel Nederland met de focus op 'snickers-mannen' tussen de 15 en 30 jr.