Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Converse MotionMaker
Opdrachtgever:
Foot Locker & Converse
Bureau:
ottonico
Datum eerste publicatie:
01/02/2008
url:
http://archive.ottonico.com/Footlocker/Converse/Motion-maker/
Categorie:
Interactieve TV & Online Video

Credits

Concept:
Mark Veldhuijzen van Zanten, Daan Klaver (ottonico)
Art Direction / Design:
Daan Klaver, Roel Hei (ottonico)
Copy / Redactie:
Ralph Edelstein (ottonico)
Interaction Design:
Richard Sprengers (ottonico)
Technische realisatie:
Maikel van der Zande, Chris Beeke, Tijmen Mulder (ottonico)
Account:
Floris Loeff (ottonico)
Verantwoordelijk bij klant:
Amandine Bigaret (Foot Locker), Karen Laubach (Foot Locker), Lisa Comitis (Converse)


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Interactieve TV & Online Video

Projectbeschrijving
Converse is het schoenenmerk voor authentieke en originele mensen. Het merk voor optimistische rebellen in sport, muziek, kunst en cultuur: schoenenfreaks die over de hele wereld grenzen verleggen. In 2008 bestond Converse 100 jaar. Ze vierden daarom in samenwerking met Foot Locker Europe ‘The Converse Century’. Ottonico ontwikkelde een pan-Europese website die het middelpunt van deze viering vormde. Belangrijk onderdeel van die viering was het continu, zowel online als offline, betrekken van jongeren door heel Europa en ze de mogelijkheid bieden zich te uiten (“express themselves”). Het moest uiteindelijk HUN Converse Century worden (Niet meer The Converse Century, maar My Converse Century’).
Voor/over product of dienst
Ter afsluiting van de viering van My Converse Century ontwikkelde Ottonico de Converse MotionMaker. Een vernieuwende online tool die sneakerfreaks in heel Europa de kans gaf om zich op een originele en creatieve manier te uiten via een stoer, mooi, lief of ontroerend stop-motion filmpje.

De MotionMaker werkte heel simpel:

1.    Maak een serie van maximaal 24 opeenvolgende foto's
2.    Upload deze foto’s in de Converse MotionMaker
3.    Wijzig eventueel de volgorde
4.    Bepaal de snelheid
5.    Druk op “Make Video”
6.    Hup, je eigen kant-en-klare stop-motion film!

Het filmpje eindigde altijd met een standaard supertje met Converse-logo. Dit filmpje werd vervolgens niet alleen automatisch geupload op YouTube (zodat je je creativiteit kon delen met de hele wereld), ook kon je 'm gemakkelijk op je Hyves of Facebook plaatsen om ‘m met al je vrienden te delen.  
Bovendien deed je filmpje automatisch mee met de pan-Europese MotionMaker competitie, waarmee je je eigen, persoonlijke Converse collectie kon winnen! Door zelf je filmpje te gaan seeden en pushen, verzamelde je 'votes'. Als jouw filmpje binnen de campagneperiode de meeste votes verzamelde was de Converse schoenencollectie voor jou! Een eveneens in stop-motion vormgegeven bannercampagne op tientallen veelbezochte websites door heel Europa triggerde sneakerfreaks naar de Converse MotionMaker.
Doelgroep(en)
"People with a passion for sneakers that runs though every fibre of their being."