Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Bacardi Mojito op Hyves
Opdrachtgever:
Bacardi Nederland
Bureau:
Kumpany
Datum eerste publicatie:
02/12/2008
url:
http://niet meer van toepassing
Categorie:
Media-Inzet
Online Campagne

Credits

Concept:
Rob Nolten
Art Direction / Design:
Joris van Ingen
Copy / Redactie:
Koos van Nuenen
Interaction Design:
Kumpany
Technische realisatie:
Open en Sociaal
Account:
Roel van Veen, Annemarie de Man
Verantwoordelijk bij klant:
Yorick van Baarsel, Pieter Waller


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Media-Inzet

Projectbeschrijving
Binnen het grootste sociale netwerk van Nederland lieten we Hyvers elkaar anoniem uitnodigen voor een Mojito. Zowel de uitnodiger als de uitgenodigde kreeg na het aanklikken van de knop "Mojito drinken?" een film te zien waarin een Bacardi-barman een Mojito klaarmaakt. Aan het eind van de film werd onthuld wie jou had uitgenodigd. Daarna kon je samen een gratis Mojito gaan drinken door het allebei uitprinten van het ontvangen Mojitoticket.Een slim mechanisme met zeer hoge relevantie binnen iedere stap van het proces. Automatisch alleen zichtbaar voor 18+, de knop “Mojito drinken?” zonder branding geplaatst tussen andere profielknoppen, de anonimiteit die nieuwsgierigheid zodanig triggert dat het bijna onmogelijk wordt de film niet te bekijken, te gek met vrienden maar ook met die ene leukerd die je nooit durft aan te spreken, de uiteindelijke verrassing te zien wie je uitgenodigd heeft en natuurlijk de mogelijkheid om uitnodigingen om te zetten in echte daden. Wat meer dan 1.000.000 keer resulteerde in een aandachtig bekeken film door bijna 500.000 unieke Hyvers, een veelvoud aan zichtbaarheid door tikken, wiewatwaars, Mojitohyvesen en het drukbezochte profiel van de barman. Een stapel doelgroepgegevens én 20.000 uitgeprinte bonnen van Hyvers die een Mojito met elkaar wilden drinken.
Voor/over product of dienst
FMCG: Bacardi Mojito
Doelgroep(en)
18-35


Case omschrijving: Online Campagne

Projectbeschrijving
Binnen het grootste sociale netwerk van Nederland lieten we Hyvers elkaar anoniem uitnodigen voor een Mojito. Zowel de uitnodiger als de uitgenodigde kreeg na het aanklikken van de knop "Mojito drinken?" een film te zien waarin een Bacardi-barman een Mojito klaarmaakt. Aan het eind van de film werd onthuld wie jou had uitgenodigd. Daarna kon je samen een gratis Mojito gaan drinken door het allebei uitprinten van het ontvangen Mojitoticket.Een slim mechanisme met zeer hoge relevantie binnen iedere stap van het proces. Automatisch alleen zichtbaar voor 18+, de knop “Mojito drinken?” zonder branding geplaatst tussen andere profielknoppen, de anonimiteit die nieuwsgierigheid zodanig triggert dat het bijna onmogelijk wordt de film niet te bekijken, te gek met vrienden maar ook met die ene leukerd die je nooit durft aan te spreken, de uiteindelijke verrassing te zien wie je uitgenodigd heeft en natuurlijk de mogelijkheid om uitnodigingen om te zetten in echte daden. Wat meer dan 1.000.000 keer resulteerde in een aandachtig bekeken film door bijna 500.000 unieke Hyvers, een veelvoud aan zichtbaarheid door tikken, wiewatwaars, Mojitohyvesen en het drukbezochte profiel van de barman. Een stapel doelgroepgegevens én 20.000 uitgeprinte bonnen van Hyvers die een Mojito met elkaar wilden drinken.
Voor/over product of dienst
FMCG: Bacardi Mojito
Doelgroep(en)
18-35